انتقاد وزیر کشاورزی از نابودی ۵۰ درصد محصول خرما در برخی مناطق

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خسارات وارد شده به محصول خرما در استان کرمان، گفت: کشور ما بزرگترین تولید کننده خرما در جهان است و در سال جاری نیز در بیشتر محصولات کشاورزی وضعیت مطلوبی داریم.

اخبار سیاسی- محمود حجتی، ادامه داد:شرایط تولید محصول خرما تا مرداد ماه سال جاری در شرق استان کرمان مشکلی وجود نداشت اما در برخی مناطق با ارتفاع پست مانند نرماشیر به دلیل گرمای مداوم، خشک بودن و وزیدن باد خشک محصول خرما دچار خشکیدگی شد و کشاورزان خسارات بسیار زیادی را متحمل شده‌اند.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه مسئولان میزان خسارت به محصول خرمای باغداران را برآورد کرده اند و تحت عنوان حادثه غیر منتظره به ستاد حوادث کشور منعکس کردند، تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق مسئولان استان، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور، دولت از باغداران خرما پشتیبانی کند زیرا در برخی مناطق به محصول خرمای کشاورزان بر اثر خشکیدگی خوشه بیش از 50درصد خسارت وارد شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم بخشی از خسارات وارد شده به محصول خرمای کشاورزان استان کرمان را جبران کنیم، خاطرنشان کرد: خسارت وارد شده به محصول خرما در برخی از مناطق استان کرمان بازار را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و میزان تولید خرما در مجموع بیش از سال گذشته است.