ریاض در باتلاق جنگ با یمن فرو خواهد رفت

 سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به حمله اخیر یمن به مواضع نفتی عربستان و تاثیر آن بر وضعیت بازار نفت، اظهار کرد: عربستان وارد باتلاقی به نام جنگ با یمن شده که اگر دامنه آن را جمع کند قطعا در باتلاق این جنگ فرو خواهد رفت.

اخبار سیاسی-  او افزود: عربستان با حمایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا رژیم مستقل یمن را مورد تجاوز قرار داد و امروز نیرو‌های مقاومت یمن درس خوبی به متجاوزان این کشور و هم پیمانانش داد.

نقوی حسینی تصریح کرد: حمله پهپادی یمن به تاسیسات اقتصادی و نفتی عربستان نشان دهنده عبور این پهپاد‌ها از خطوط دفاعی و امنیتی عربستان است.

سخنگوی کمیسیون امنیت گفت: هدف قرار گرفتن مهم‌ترین مراکز اقتصادی و نفتی عربستان پیام‌های بسیاری دارد و نشان می‌دهد که این کشور در عجز و ناتوانی است و باید منتظر حملاتی بسیار پیچیده و سخت‌تر از این باشد.

او ادامه داد: بهتر است که عربستان دامنه این جنگ را جمع کند و دست از تجاوز بردارد وگرنه این حمله تبعات بسیاری برای این کشور و هم پیمانان آن خواهد داشت.

نقوی حسینی بیان کرد: عربستان هنگام خروج آمریکا از برجام تعهد داد که کسری نفت ایران را در بازار جهانی تامین کند، اما اکنون در تامین سهمیه نفت خود نیز درمانده و در آینده نزدیک تاثیر این حمله بر بازار نفت جهانی مشخص خواهد شد.