حسن بیگی: ایران در برابر اقدام دولت کانادا مقابله به مثل کند

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، در واکنش به حکم دادگاه کشور کانادا درباره مصادره دارایی‌های ایران، اظهار داشت: حتماً ادعاهای مطرح‌شده از سوی دادگاه کانادایی علیه جمهوری اسلامی، بی‌پایه و اساس بوده و تنها ابزاری برای فشار بر کشورمان است.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه حکم دادگاه کشور کانادا درباره مصادره دارایی‌های ایران یک اقدام خلاف قانون و مغایر با عرف دیپلماتیک در عرصه بین‌الملل است، افزود: اگر این مسئله به یک امر عادی و طبیعی در عرصه بین‌الملل تبدیل شود، قطعاً هیچ کشوری در امان نخواهد بود و کشورهای مدعی اقدام به مصادره اموال دیگر کشورها می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دولت کانادا باید نسبت به اصلاح رویکردها و سیاست‌های بین‌المللی خود اقدام کند، ادامه داد: قطعاً اجرای این سیاست‌ها به منزوی‌تر شدن و ضعیف‌تر شدن این کشور می‌انجامد.

حسن‌بیگی با تأکید بر اینکه ایران قطعاً پاسخ اقدامات خصمانه و تقابلی دولت کانادا را می‌دهد، گفت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران مصمم هستند که ضمن رعایت قوانین بشری و بین‌المللی، ذره‌ای از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نکنیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید با قاطعیت در برابر زیاده‌خواهی کشورها از جمله کانادا ایستادگی کند، تأکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید پاسخی مناسب به اقدامات خصمانه دولت کانادا بدهد، در غیر این صورت احتمال تکرار چنین اتفاقات و اقداماتی وجود دارد.