اروپایی ها توانایی سر عقل آوردن ترامپ را ندارند

ذبیح الله نیک فر لیالستانی با اشاره به اینکه سیاست ایالات متحده در ارتباط با ایران سراسر از تناقض‌های رفتاری، عملی و گفتاری است، گفت: در واقع پیشنهاد مذاکره ارائه صورت می گیرد و در مقابل وزیر امور خارجه کشورمان که کانال اصلی گفتگو بشمار می رود تحریم می شود.

پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط صرفا ژست سیاسی است

اخبار سیاسی- نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنابراین به خوبی می توان دریافت که ترامپ اصلا با دیپلماسی میانه‌ خوبی ندارد و طرح پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط نیز صرفا ژست سیاسی و نمایشی برای انحراف افکار عمومی دنیا است.

وی ادامه داد: به وضوح می توان دریافت که رفتار امریکایی ها با ایران در رابطه با مذاکره، به معنای تعیین زمین، شرایط بازی و داوری از سوی خود آنهاست که چنین موضوعی با هیچ عقل سلیمی قابل پذیرش نیست.

اروپایی ها توانایی سر عقل آوردن ترامپ را ندارند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اروپایی ها نیز به خوبی می دانند که توانایی سر عقل آوردن ترامپ را ندارند از این رو برای حفظ برجام تلاش خاصی انجام نمی دهند، تصریح کرد: در واقع کشورهای قاره سبز از خودشان استقلال ندارند و با روی کار آمدن ترامپ نیز این وابستگی شدیدتر شده زیرا ترامپ با آنها کاسبکارانه رفتار می کند و نمی گذارد که آنها خودشان نقشی را ایفا کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد طبق شواهد به نظر نمی رسد تلاش های رییس جمهور فرانسه برای کاهش تنش و زمینه چینی برای نجات برجام نیز به ثمر برسد زیرا ترامپ از همان ابتدا و طبق رویکرد مذکور با وی برخورد کرد که بیانگر اعتقاد نداشتن به دیپلماسی و گفتگو است.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای هفته گذشته در ابتدای درس خارج فقه با اشاره به هوشیاری عمیق و تحسین‌برانگیز مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان در چهار دهه گذشته، تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی دانستند و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها، هدف آنها از ترفند مذاکره را تحمیل خواسته‌های خود و اثبات تأثیرگذاری فشار حداکثری بر ایران خواندند و تأکید کردند: سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد و همه مسئولان جمهوری اسلامی یک‌صدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.