تغییر در برجام خارج از چارچوب‌ها خلاف قانون است

ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مردم دامغان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر بن‌بست‌شکنی رئیس‌جمهور و تغییرات کوچک در برجام اظهارداشت: در موضوع برجام همه پیشنهادات به شورای عالی امنیت ملی رفته و پس از تصویب این شورا در صورتی که آن پیشنهاد مورد موافقت و امضای فرمانده معظم کل قوا قرار گرفت، قابل اجرا است، در غیر این صورت هیچ یک از سخنان، پیشنهادها، تصمیمات و اظهارنظرها قابل اجرا نیست و لذا اگر کسی هم بخواهد کاری را انجام دهد، خارج از این چارچوب، خلاف قانون اساسی است.

اخبار سیاسی-​ وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: آقای روحانی ضمن اینکه در مجمع سازمان ملل صحبت‌ها و سخنان بسیار سنجیده و حساب شده انجام داد، 2 مرتبه هم نام مقام معظم رهبری را از تریبون سازمان ملل که 7 میلیارد نفر جمعیت دنیا عضو این مجمع هستند بیان کرد و بسیار هم زیبا بیان کرد.

* رهبر معظم انقلاب، تولید، نگهداری و استفاده از بمب اتم را حرام دانسته‌اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای روحانی در سخنرانی خود گفتند شما اگر شبهه‌ای در مسأله هسته‌ای دارید نیروهای آژانس انرژی اتمی و سازمان ملل ناظر بر کار هسته‌ای ما هستند و از این سازمان‌ها بالاتر، رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران، تولید، نگهداری و استفاده از بمب اتم را حرام دانسته‌‌اند و این فتوای مرجع تقلید است.

حسن‌بیگی با بیان اینکه این مسأله یک نوع همدلی، هماهنگی و یک نوع دلگرمی برای کل ملت ایران بوده و هست، اظهارداشت: قبل از این هم رئیس جمهور در معرفی دو وزیر به مجلس با صراحت اعلام کرد که ما تابع ولایت فقیه هستیم و همانگونه که ولایت فقیه فرمودند تا زمانی که آقای ترامپ به برجام برنگشته، توبه نکند و تحریم‌ها را بر ندارد ما مذاکره نخواهیم کرد.

* آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها اگر به جایی از این مملکت نوک بزنند با پاسخ دندان‌شکن مواجه می‌شوند

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای روحانی هم به دقت می‌داند که ملت ایران امروز یک‌کاسه و یکپارچه به دنبال تضعیف آمریکا و از طرفی اینکه روی پای خودشان بایستند و بتوانند در سطح بین‌المللی اظهار وجود کنند، در حال حرکت هستند.

وی افزود: امروز ما نسبت به 2 سال گذشته هم در بُعد نظامی قوی‌تر شده‌ایم به طوری که آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها جرأت نمی‌کنند سرسوزنی به جایی از این مملکت نوک بزنند چرا که به سرعت با پاسخ دندان شکن مواجه می‌شوند، در منطقه هم همینطور است و نتانیاهو به شدت وحشت‌زده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به اشاره به سخنان اخیر سخنگوی دولت، بیان داشت: سخنان آقای ربیعی بسیار حرف بی‌مورد، غیر قانونی و خلافی بود که بیان کردند؛ ایشان به عنوان سخنگوی دولت هیچ حقی ندارد که سخنگوی رئیس جمهور باشد. ایشان سخنگوی دولت است و رئیس جمهور در سازمان ملل، مصاحبه‌ها و ملاقات‌ها و سخنرانی‌های گوناگونی که داشت به صراحت مواضع خود را اعلام کرد.

* دکترهایی که برای دیگران نسخه می‌پیچند اما در درمان خود مانده‌اند

حسن‌بیگی با تأکید بر اینکه این سخنان یک نوع کج‌سلیقگی و اشتباهاتی است که آقایان انجام می‌دهند، ادامه داد: فکر نمی‌کنند اگر در جایی یک مصاحبه‌ای انجام دهند این مصاحبه می‌تواند دل آلمانی‌ها، غربی‌ها و اروپایی‌ها را شاد کند از طرفی هم خود آقای ربیعی می‌داند که الان شرایط انگلیس به گونه‌ای است که روی برگزیت مانده‌ و دائماً دولت عوض می‌کند و آدمی هم که الان بر سر کار آورده‌اند کسی است که از سیاست چیزی متوجه نمی‌شود و به لحاظ مستأصل بودن این حزب کسی قبول نمی‌کرد که نخست‌وزیر شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های شکست خورده سردمداران غربی در کشورهای خود گفت: نخست وزیر قبلی انگلیس که خانم سیاست‌مدار و با شخصیتی بود متوجه شد که نمی‌تواند در مقابل مردم ایران بأیستد و لذا الان در حضیض ذلت است، فرانسه هم به گونه‌ای است که رئیس جمهور آن امروز هست و شاید فردا نباشد، ملت و مردم فرانسه پایان سرمایه‌داری را اعلام کرده و 48 هفته در خیابان‌ها تظاهرات کرده و روز به روز به تعداد تظاهرکنندگان افزوده می‌شود.

* مکرون کاره‌ای نیست بخواهد کاری انجام دهد 

وی افزود: تمام لاف‌هایی که غربی‌ها قبلاً در دنیا اعلام می‌کردند مانند حقوق بشر، آزادی، آزادی بیان و ... همه چیز را زیر پا گذاشته و افتضاح سیاسی در سطح بین‌المللی به وجود آورده‌اند؛ آقای مکرون کاره‌ای نیست که بخواهد کاری انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حزب خانم مرکل که لیدر اتحادیه اروپا بود ضمن تضعیف در سطح آلمان و اروپا، در انتخابات هم رأی نیاورد و از نظر شرایط جسمی در وضعیت بسیار وخیمی به سر می‌برد، اظهارداشت: در چنین شرایطی سخنان آقای ربیعی بسیار بسیار تعجب برانگیز بود و از ایشان به عنوان فردی که در گذشته کار اجرایی، امنیتی انجام داده و از تجربه کافی برخوردار بودند بعید می‌آمد که چنین گافی را بدهد که هم سخنان رئیس جمهور را تضعیف کند و هم اروپایی‌ها دلخوش شوند.

حسن‌بیگی تصریح کرد: البته اروپایی‌ها هم فهمیدند که ایشان احساسی شده و به نوعی خواسته لاف بزند و گرنه موضع جمهوری اسلامی قاطع بوده و همین موضعی بود که آقای رئیس جمهور در سازمان ملل بیان کردند.

* امروز تمام ملت‌های مستضعف دنیا به جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنند

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران یکپارچه ایستاده و تحت هیچ شرایطی زیر سلطله بیگانگان نخواهد رفت، ملت ایران، آقایی و سربلندی کشور را می‌خواهد و جایگاه کشور ما را به عنوان یک جایگاه رفیع در سطح بین‌المللی می‌داند. امروز همه ملت‌های مسلمان و مردم مستضعف در سراسر دنیا به جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنند.

وی افزود: مقامات و فعالان دنیا، مقام معظم رهبری را به عنوان امام خود به نام امام خامنه‌ای قبول دارند و آن را بیان می‌کنند مانند نخست وزیر هند که به صراحت در سازمان ملل می‌گوید ما فقط وظیفه داریم تحریم‌های سازمان ملل را اجرا کنیم یا رئیس جمهور چین که گفت تحریم‌هایی غیر از تحریم‌های سازمان ملل را بر نمی‌تابیم و دنبال منافع خودمان هستیم. روسیه هم به شکلی دیگر عنوان کرد که خود ما تحت تحریم هستیم و تحریم روسیه، ایران، ونزوئلا و بقیه کشورها که تحت تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند را محکوم می‌کنیم.

* شاخ آمریکا امروز شکسته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شاخ آمریکا امروز شکسته است و قدرت آنها طوری افول کرده که درون حزب‌‌هایشان اختلاف است از طرف دیگر در مجلس به دنبال استیضاح ترامپ هستند، تصریح کرد: سخنان ربیعی در زمانی که رئیس جمهور کشورمان در نیویورک حضور داشت واقعاً یک نوع کج سلیقگی و گاف بزرگ بود.

* جوانان ایرانی؛ به سرعت آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپایی‌ها را حیرت‌زده می‌کنند

حسن‌بیگی ادامه داد: یقین دارم رئیس جمهور همانطور که در مجلس، سازمان ملل و جاهای دیگر اعلام کرد به دنبال اجرای برجام است و اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نتوانند منافع ایران در برجام را تأمین کنند عزت و سربلندی جمهوری اسلامی این است که از برجام خارج شود و آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپایی‌ها به سرعت خواهند دید که جوانان و دانشمندان ایرانی در عرصه بنیه دفاعی، موشکی و هسته‌ای آنها را به حیرت وا می‌دارند.

* پهپاد آمریکایی مطمئن بود بُرد سامانه S300 به او نمی‌رسد/ پدافند بومی ضرب شست ایران به آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارداشت: همانگونه که دیدیم آمریکایی‌ها و جهان باور نمی‌کردند که یک پدافند بومی‌ساز توسط ملت ایران ساخته شود و پهپاد آمریکایی‌ها را ساقط کند. پهپاد آمریکایی مطمئن بود که بُرد سامانه S 300 ایران به آن نمی‌رسد و با خیالت راحت به حریم جمهوری اسلامی تجاوز می‌کند اما زمانی که این ضرب شصت ایرانی‌ها را دیدند در شوک و حیرت فرو رفته و هیچ تصمیمی جز تسلیم نتوانستند بگیرند.