خطر فساد اقتصادی بدتر از جنگ است

 مسعود رضایی نماینده شیراز در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه 8 مهر 98) پارلمان اظهارداشت: بیش از 3 سال از عمر مجلس دهم سپری گشت و این دوره نیز با فراز و نشیب‌هایی مواجه بود و در این مدت کشور دچار اتفاق‌های ناگواری همچون حادثه پلاسکو، سقوط هواپیمای مسافربری بر فراز دنا، حادثه کشتی سانچی، سیل شیراز، گلستان، لرستان و حادثه تروریستی در اهواز بود.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه از همه مهمتر خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها و رکود اقتصادی از جمله غایی بود که مردم را در زحمت و تنگنا قرار داد، اضافه کرد: انتظار می‌رفت پس از پیروزی 40 ساله انقلاب اسلامی، مسؤولان با دور اندیشی، تجربه و پیش‌بینی بتوانند به راحتی از این بحران عبور کرده و پاسخگوی ملت ایران باشند اما در بسیاری از بخش‌ها نه تنها پیشرفتی حاصل نشد بلکه جامه عمل به شعارها پوشانده نشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: برخی همان شعارها را با صدای بلندتر عنوان کرده و با تهیه عکس و فیلم از آنها بهره‌برداری می‌کنند و صدای مردم شنیده نمی‌شود، در عین حال واقعیت‌ها را باید گفت ولو به زیانمان باشد. با مرور بر تاریخ 40 ساله در می‌یابیم همه گروه‌های سیاسی در خوب و بد امورات سهیم بودند و اگر موفقیتی حاصل شده نتیجه زحمات تمام مسؤولین و گروه‌ها بوده و اگر موفقیتی حاصل نشده نتیجه سهم خواهی و در نظر نگرفتن منافع ملی بوده است.

رضایی گفت: 38 سال قبل در چنین روزهایی با شروع جنگ تحمیلی مردم با اعتماد تمام قد به نظام، به مناطق جنگی هجوم برده و فرزندان خود را برای دفاع از کشور فدا کردند، این فداکاری‌ها برای توزیع عادلانه ثروت و قدرت بود. در سالروز جنگ تحمیلی با اینکه خبری از آتش جنگ نیست اما جراحات و سوزش جنگ اقتصادی به مراتب بدتر از جنگ واقعی است و عده‌ای به واسطه ایثار مردم، صاحب مقام و منصب شده و به اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی روی آوردند و باعث بدبینی مردم به حکومت شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات کشور باز گذاشتن دست فسادگران اقتصادی است. مسؤولان باید شرایط را به گونه‌ای نظارت کنند که فساد صورت نگیرد، بگیر و ببند چندان فایده ندارد و به جرأت می‌گویم خطر فساد اقتصادی به مراتب بدتر از جنگ است. زندگی کارمندان و بازنشستگان دیگر بر نمی‌تابد که اختلاس‌های هزاران میلیاردی در صدر اخبار قوه قضاییه باشد.

رضایی ضمن تشکر از اقدامات قوه قضائیه در برخورد با فساد، تصریح کرد: اگر عزم بر شفافیت و جلب اعتماد جامعه باشد بهتر است با همراهی نمایندگان مجلس به تحقیق و تفحص دستگاه‌ها بپردازند. ایران کشوری متناسب با مقتضیات فرهنگی با تأکید بر مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارداشت: اکنون با گذشت 16 سال از ابلاغ سند چشم‌انداز تا چه اندازه به اهداف نزدیک شده‌ایم؟ با توجه به گزارش‌های اختلاس، تبعیض، ویژه‌خواری، پارتی‌بازی، فساد، اختلاف طبقاتی از کشورهای تطبیقی در سند چشم‌انداز جلوتر نیستیم؟ تا چه زمانی می‌خواهیم بر سر همدیگر فریاد بزنیم؟ مردم می‌دانند داد و فریاد و تقصیر را بر گردن این و آن انداختن هیچ دردی را درمان نمی‌کند پس بیاییم برای جلب اعتماد مردم، همانند جنگ تحمیلی مردم را شریک بدانیم.