اروپایی‌ها اشتباه ایالات متحده در خروج از برجام را تکرار نکنند

علاءالدین بروجردی در خصوص گمانه زنی برخی رسانه های غربی در راستای تهدید اروپایی ها برای خروج از برجام ، گفت: اروپایی ها در رابطه با خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک رویکرد انتقادی جدی از خودشان نشان ندادند که در آن زمان امری قابل تامل بود.

اخبار سیاسی-​ نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنابراین باید اذعان کرد اقدام احتمالی اروپا در مواجه با برجام تکرار اشتباهات ایالات متحده خواهد بود.

اروپا بجای تهدید، شهامت ایستادگی از خود نشان دهد

وی ادامه داد: بنابراین اروپایی ها بجای طرح چنین مسائلی که با هیچ منطقی سازگار نیست، باید از خودشان جرات و شهامت نشان دهند تا مصوبات امضاء شده توسط خودشان را اجرایی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: متاسفانه اروپایی ها تابع دستورات آمریکایی ها هستند از این رو در عرصه بین الملل دچار آسیب و مشکل شده اند. در واقع آمریکایی ها به آنها اجازه همراهی با ایران را نمی دهند و این مسئله موجب بروز خسارات فراوانی برای آنها در برابر افکار عمومی شده است.

کاهش تعهدات هسته ای ایران اقدامی در مقابل بدعهدی غرب است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تصمیم جمهوری اسلامی ایران در مورد کاهش تعهدات هسته ای در مقابل بدعهدی غربی ها از پشتوانه شورای عالی امنیت ملی برخوردار بوده و جدی است، لذا تهدید اروپایی ها راه بجایی نخواهد برد و آنها باید تلاش کنند از فرصت پیش روی خودشان بهره کافی را ببرند.

 روزنامه گاردین اعلام کرد که اتحادیه اروپا به صورت «خصوصی» به ایران هشدار داده در صورتی که ایران به تهدیدهای خود مبنی بر برداشتن گام‌های بعدی در کاهش تعهداتش عمل کند، اتحادیه اروپا مجبور خواهد بود خروج از برجام را در ماه نوامبر آغاز کند.