نقوی حسینی: ایران نباید عَلَمِ خروج از برجام را در دست بگیرد

سید حسین نقوی حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال این وجود دارد، که ایران به سبب عدم پایبندی اروپا به تعهدات خود، به صورت کلی از برجام خارج شود، اظهار داشت: طرف‌های مقابل برجام آمادگی انجام تعهدات خود را ندارند.

اروپایی‌ها به تعهدات خود در معاده بین‌اللمللی برجام عمل نمی‌کنند
 

اخبار سیاسی-وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها که از برجام خارج شده‌اند و اروپایی‌ها هم به تعهدات خود در معاده بین‌اللمللی برجام عمل نمی‌کنند، در واقع هیچ کدام از وعده‌های آنها از قبیل راه اندازی spv و اینسکس و ... هم که عملیاتی نشده‌اند و تازگی‌ها هم که صحبت از مذاکره مجدد پیرامون برجام انجام می‌دهند.

طرف مقابل ایران اراده‌ای برای اجرای تعهدات خود ندارد
عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به صحبت‌هایی که اخیرا 3 کشور اروپایی در رابطه با خروج از برجام داشته‌اند، اشاره و تصریح کرد: همه این بد عهدی‌های اروپا به معنای این است، که طرف مقابل اراده‌ای برای اجرای تعهدات خود ندارند.

اروپایی‌ها چه از برجام خارج بشوند و چه نشوند، تاثیری برای ایران ندارد
نقوی حسینی در ادامه افزود: به ویژه که اخیرا هم سه کشور اروپایی اعلام کرده‌اند، شاید ما از برجام خارج شویم؛ اتفاقا پاسخ ما هم به اروپایی‌ها این است، که چه از برجام خارج بشوند و چه نشوند، تاثیری برای ایران ندارد؛ مگر که تا به الان که در برجام باقی مانده‌اند، برای ایران چه کرده‌اند؟ که حالا بخواهند بعدها آن را انجام دهند و قطعا انجام این کار بی تعهدی اروپایی‌ها را نسبت به معاهدات بین‌اللمللی نشان میدهد.

بهترین سیاستی که ایران لحاظ کرده است، همین کاهش گام به گام تعهدات است
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: بنابراین جمهوری اسلامی ایران هیچ زمانی نباید علمِ خروج از برجام را در دست بگیرد؛ در حال حاضر هم بهترین سیاستی که جمهوری اسلامی لحاظ کرده است، همین کاهش گام به گام تعهدات است و ما به همین روند گام به گام را هم ادامه می‌دهیم.

ایران به تعهدات‌ خود در برجام عمل کرده است
این نماینده مردم تاکید کرد: طرف مقابل برجام هر زمانی که اراده کرد،که برجام اجرا شود؛ باید به تعهدات خود عمل کند؛ چرا که ما به تعهدات‌مان عمل می‌کردیم؛ بنابراین روش فعلی یعنی کاهش تعهدات باید از سوی ایران ادامه پیدا کند.