پنتاگون: ما نقشی در در «اوکراین‌گیت» نداریم

در حالی که جنجال‌های درباره استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در نتیجه «اوکراین‌گیت» ادامه دارد، پنتاگون درباره این موضوع و همچنین آزمایش موشکی اخیر کره شمالی اظهارنظر کرده است.

اخبار سیاسی- بنا بر نوشته خبرگزاری «اسپوتینک»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که هیچ یک از اعضای این وزارتخانه تاکنون به متن ضبط شده تماس تلفنی ۲۵ جولای (سوم مردادماه) رئیس‌جمهور این کشور با همتای اوکراینی گوش نداده است.

«جاناتان هافمن» در یک کنفرانس خبری همچنین تاکید کرد، همه اسناد مرتبط با اوکراین در اختیار دفتر بازرسی کل پنتاگون قرار خواهد گرفت.

سخنگوی پنتاگون افزود که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا رسما اعلام کرده است که او در زمان تماس تلفنی رئیس‌جمهور با همتای اوکراینی در اتاق حضور نداشته و به این تماس گوش نداده است.

اظهارنظر وزارت دفاع آمریکا درباره گوش ندادن وزیر دفاع این کشور به تماس تلفنی دونالد ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در حالی صورت گرفته که پیش از این حضور«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در اتاق محل گفت‌و‌گوی تلفنی ترامپ و زلنسکی خبرساز شده بود چرا که او در ابتدا مدعی شده بود اطلاعی از این تماس ندارد و بعدا حرف خودش را پس گرفت .

در کنفرانس خبری امروز پنتاگون، آزمایش اخیر موشکی کره شمالی هم یکی دیگر از محورهای گفت‌و‌گوی مقام‌های این وزارتخانه با خبرنگاران بوده است.

«پاتریک رایدر» سخنگوی ستاد مسترک نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که موشک شلیک شده توسط کره شمالی، یک موشک بالستیک بوده که برد آن بین برد کوتاه یا متوسط بوده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز پنجشنبه از آزمایش موفق یک موشک بالستیک جدید که از زیردریایی پرتاب می‌شود خبر داد.

بر اساس این گزارش، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی به کسانی که در انجام این آزمایش موشکی مشارکت داشته‌اند تبریک گفته است. آزمایش این موشک بامداد چهارشنبه صورت گرفته است.