پشت پرده اعتراضات در عراق/ انتقام آمریکایی ها با دلار های سعودی از عراق و اربعین

اخبار سیاسی- جملات خبری کوتاهی در چند روز اخیر از عراق از سوی رسانه های غربی و عربی منتشر شد که حای شایعات و دروغ پردازی های بسیاری بود تا بار دیگر مثلث غربی-عبری و عربی تمام تلاش خود را با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی انجام دهند که راهپیمایی چند ده میلیونی شیعیان را در ارعین حسینی تحت الشعاع قرار دهند.

به گزارش افکارنیوز، نکته اول اینکه آنچه در این قضیه اخیر مشهود است اینکه مسلما وهابیت حاکم بر عربستان که دلار های نفتی را در جیب دارد هیچگاه تحمل دیدن چنین راهپیمایی از سوی شیعیان را نداشته و هر کاری که از دستان بر می آید را انجام می دهند تا بتوانند حضور در این راهپیمایی را کم رنگ تر کنند.
از سوی دیگر برخی عوامل بعثی در عراق در ماههای اخیر با کم کاری و ایجاد نارضایتی برا مردم عراق پروژه آشوب های اخیر را کلید زده بودند تا در این روزها بتوانند ثمره آن را در آشوب و تظاهرات مشاهده کنند.
از سوی دیگر سال گذشته انتخابات بزرگی در عراق برگزار شد که با توجه به آزاد بودن آن حتی نامزدهایی در این انتخابات شرکت کردند که به جریان آمریکا و عربستان وابستگی داشتند اما نتوانستند پیروز صندوق های رای شوند و به همین دلیل به نظر می رسد آمریکایی ها به دنبا انتقام گیری بودند.
عادل عبدالمهدی به چین سفر می کند و این موضوع اصلا خبر خوبی برای آمریکایی ها نبوده زیرا هزینه بسیاری در این کشور انجام داده و تور بزرگی برای جمع کردن ثروت مردم عراق پهن کرده بودند و حتی با به وجود آوردن داعش سعی کردند حضور خود در منطقه و عراق را توجیه کنند اما حالا آمریکایی ها سیاست های خود را شکست خورده می بینند و بر این موضوع هدف گذاری کرده اند که بتوانند با آشوب و اغتشاش دولت را از روی کار برداشته و دولت مورد نظر خود را بر سر کار بیاورند.
عبدالمهدی حتی سفری به عربستان داشت و بر اساس اخبار ضد و نقیض گویا قصد میانجیگری میان ایران و عربتان را داشته که این موضوع نیز مطمئنا به مذاق آمریکایی ها خوش نیامده و سردمداران کاخ سفید اصلا دوست ندارند روابط ایران و عربستان دوستانه شود زیرا دیگر نمی توانند تسلیحاتی به عربستان بفروشند.
سعد لله زارعی کارشناس مسائل سیاسی و منطقه در خصوص اغتشاشات و اعتراضات اخیر عراق می گوید: زارعی اظهار کرد: مساله امروز عراق، مبارزه با فساد نیست؛ باید با فساد مبارزه جدی کرد اما در این ماجرا فساد بهانه است؛ باید توجه کرد که مفسدان در حال طراحی مبارزه با فساد هستند! این چیزی است که رهبران سیاسی و مذهبی باید بدان توجه داشته باشند. مذاکره دولت با کسانی که در آشوب‌ها شرکت کردند، مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه باعث تجری بیشتر آن‌ها می‌شود. باید با نگرانی به قضایای عراق نگریست، هرچند که امیدواریم راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی مانند سیلابی، این ماجرا را با خود ببرد و بساط فتنه‌گری را جمع کند. عراقی‌ها باید تحلیل دقیقی از رخدادهایی که پیرامونشان می‌گذرد، داشته باشند تا فتنه‌گران دیگر مجال آشوبگری پیدا نکنند.
این کارشناس مسائل منطقه‌ای همچنین بیان کرد: آشوب‌های اخیر در عراق، اهداف چندجانبه‌ای دنبال می‌کند، اما مهمترین هدفش ساقط کردن نظام سیاسی عراق است. اگر نظام سیاسی عراق سقوط کند و نظام دیگری سر کار بیاید، مراسم اربعین دیگر برگزار نخواهد شد.به عقیده بنده در این مسئله اساس ساقط کردن نظام سیاسی عراق است. این نظام اکنون برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی ناخوشایند است.
مطمئنا در قضیه اخیر آمریکایی ها بار دیگر در اهدافشان از ایجاد چنین اعتراضاتاتی برای ضعیف کردن دولت شیعی عراق باز هم با شکست مواجه می شوند .

امید جعفری