سرمقاله روزنامه های امروز/ از دیوار کج یارانه تا ممنوعیت عقب‌نشینی مقابل اروپا

به گزارش افکارنیوز،  روزنامه های صبح امروز  ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آن ها در ذیل می آید:

نبرد نقشه‌ها؛ آن‌که روئین‌تن می‌شود

کمونیست‌ها در بلوک شرق، و لیبرال‌ها در غرب، بشر را گاه با وعده عدالت، و گاه با شعار آزادی فریفته‌اند. بسا روشنفکرانی که شیفته تابلوی غرب شدند و ملت‌ها را به تبعیت این اردوگاه کشاندند و دیگرانی از همان‌ها که منتقد غرب بودند اما همان معامله تولید بردگی را در نسبت با شرق کردند.

دیوار کج یارانه صاف می شود؟

روز گذشته، سخنگوی ستاد حذف یارانه ثروتمندان در خبری کوتاه از آغاز دور دوم حذف یارانه افراد غیرنیازمند خبر داد. دور نخست حذف یارانه این افراد در ماه گذشته منجر به حذف یارانه 200 هزار خانوار (معادل 700 هزار نفر) شد. این میزان حذف یارانه منجر به صرفه جویی سالانه 382 میلیارد تومانی می شود.

عقب‌نشینی مقابل اروپا ممنوع

ماندن ایران در توافق هسته‌ای و برداشتن گام‌های کم رمق این گمانه را برای امریکا – اروپا ایجاد کرده است که طرف ایرانی به رغم اینکه کشورهای غربی از روز امضای برجام تاکنون هیچ کدام از تعهدات خود را اجرایی نکرده اند، امریکا از برجام خارج شده و اروپا نیز عملاً با رفتار خود چنین وضعی را به وجود آورده است، همچنان اشتیاق فراوان دارند که در برجام باقی بمانند.

انتخابات و جریان نفوذ!

هر وقت فصل انتخابات می‌شود جریان نفوذ مشغول اجرای چند پروژه به شرح زیر می‌شود.