وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های ایرانی

وبگاه «دبکا فایل» سه شنبه در مطلبی به نقل از منابع نظامی و اطلاعاتی خود اذعان داشت که ارتش (رژیم) اسرائیل اینک با جدی‌ترین چالش مواجه است. این چالش چگونگی غلبه بر ناتوانی سامانه‌های راداری در شناسایی و رهگیری موشک‌های ایرانی است.

اخبار سیاسی- این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نیز در نشست کابینه امنیتی پیشنهاد داد برای مقابله با موشک‌های کروز ایران سامانه دفاع هوایی گسترد‌ه‌ای ایجاد شود.

دبکا فایل در این تحلیل با مرتبط کردن حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان به ایران و موشک‌های ساخت ایران (ادعایی که تهران بارها آن را رد کرده) نوشت: این که چگونه بر ناتوانی تاسیسات راداری زمینی، دریایی، هوایی یا ماهواره‌ای آمریکا یا اسرائیل در شناسایی موشک‌های شلیک شده به تأسیسات نفتی عربستان بتوان غلبه کرد، بزرگترین چالش کنونی ارتش اسرائیل است. تنها وقتی که این موشک‌ها و پهپادها با دقت فوق العاده به اهداف خود در عربستان اصابت کردند، همه در منطقه متوجه این رویداد شدند.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به تازگی در جمع قانونگذاران صهیونیست میلیون‌ها دلار برای مقابله ایران تقاضا کرد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر (رژیم) اسرائیل هفته گذشته در جمع قانونگذاران اسرائیل در کنست، «ایران» را چالش امنیتی بزرگ خواند.

یک رسانه آمریکایی نیز اخیرا گزارش داد که سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی برابر حملات انبوه آسیب‌پذیر است و به همین دلیل شاید تل‌آویو باید به فکر راه چاره دیگری باشد.

وبگاه «نشنال‌ اینترست» در این تحلیل نوشت که پدافند موشکی رژیم صهیونیستی علاوه بر نقایص فنی با محدودیت‌های عملیاتی مواجه است.