مشکل ایران و عربستان با میانجیگری پاکستان حل نخواهد شد

  علا الدین بروجردی با اشاره به تلاش پاکستان برای میانجی گری بین ایران و عربستان اظهار داشت: مشکلات ایران و عربستان مسئله ای است که باید راه حل آن را در خود عربستان جستجو کرد.

اخبار سیاسی-  نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی در ابتدا سیاست شفاف خود را اعلام کرد، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران داشتن رابطه خوب با همه همسایه‌های جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین مسئله ایران و عربستان مشکلِ ایران نیست.

وی تصریح کرد: عربستان راه اشتباهی را در حمله به کشور اسلامیِ یمن انتخاب کرده است. عربستان فکر می‌کرد، با توانمندی نظامی می‌تواند مشکل یمن را ظرف چندماه حل کند اما با گذشت ۵ سال از حمله عربستان و امارات به یمن به نظر می رسد در این باتلاق گیر کرده اند و امروز به دنبال خروج آبرومندانه از یمن می باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی علاقمند است بحران یمن هرچه زودتر پایان یابد، اگر تلاش‌های ما بتواند به پایان یافتن این بحران کمک کند طبیعتاً ما از برداشتن هیچ گامی فروگذار نخواهیم کرد و تلاش می کنیم این اتفاق بیفتد.

بروجردی اظهار داشت: پاکستان کشور مهم اسلامی و همسایه جمهوری اسلامی ایران است. در طول انقلاب ایران و پاکستان همیشه روابط خوبی داشته‌اند، از اقدام پاکستان برای حل مشکلات ایران و عربستان استقبال می کنیم. اما با این تلاش‌ها مشکل حل نخواهد شد، راه حل مشکلات ایران و عربستان را باید در خود عربستان و سیاست‌های این کشور در منطقه جستجو کرد.