روحانی: امسال 14 برابر دولت‌های قبل زائر برای شرکت در مراسم اربعین حضور یافت

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه عصر امروز هیئت وزیران گفت: امسال چهارده برابر دولت های قبل، زائر برای شرکت در مراسم اربعین حضور پیدا کرد.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: همچنانکه دولت به حذف روادید کمک نمود، تلاش خواهد کرد زمینه تسهیل بیشتر زیارت اربعین را در سال های آتی فراهم کند.

هم‌چنین، وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین کشور، گزارشی درخصوص عملکرد دستگاه های اجرایی در برگزاری مراسم اربعین به دولت ارائه داد. 

به گفته عبدالرضا رحمانی فضلی، همه دستگاه ها به طور هماهنگ و جهادی در این زمینه عمل کردند؛ و مدیریت و هدایت بیش از سه و نیم میلیون نفر ایرانی و غیر ایرانی برای تشرف به کربلای معلی و راهپیمایی عظیم اربعین به یک کشور خارجی، پدیده بزرگی بود.

هیئت وزیران در ادامه، به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، تصویب نامه اختصاص تسهیلات به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای تهیه و تدارک نهاده‌های کشاورزی را اصلاح کرد.

بر اساس این تصمیم، سازمان برنامه و بودجه کشور بازپرداخت اصل و فرع مبلغ چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطایی به شرکت فوق به منظور تهیه و تدارک نهاده های کشاورزی و تأمین کود مورد نیاز بخش کشاورزی را از محل اعتبارات مصوب مربوط تضمین می ‌نماید.

همچنین، هیئت دولت به منظور توسعه و تکمیل سامانه‌های مربوط به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اصلاح آیین‌نامه اجرایی بندهایی از این قانون موافقت کرد.

براساس تصمیم دولت، هزینه سامانه­ های موضوع قانون و آیین‌نامه­ های اجرایی آن از طریق درج ردیف اعتباری در قانون بودجه سالانه تأمین می­ شود و افزون بر این، دستگاه های اجرایی می ­توانند به منظور تسریع در توسعه و تکمیل سامانه ­های موضوع قانون و آیین‌نامه­ های اجرایی آن، با استفاده از روش­ هایی  از جمله مشارکت عمومی – خصوصی و مزایده خدمات ارزش ­افزوده سامانه ­های مذکور، طبق قوانین و مقررات مربوطه اقدام نمایند.

افزون بر این، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می ­تواند براساس قانون تعیین تعرفه ­های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اقدام نماید.

هم‌چنین، ارائه خدمات دستگاه های اجرایی به یکدیگر، از شمول این ماده خارج و بدون دریافت هزینه خواهد بود. 

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری این موضوعات تعیین کرد.