اردوغان آتش بس فوری غیرقابل نقض را در دستور کار قرار دهد

 حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص آتش بس موقت در شمال سوریه، گفت: آتش بس کنونی شکننده بوده و اردوغان به دلیل سردرگمی به اقداماتش ادامه می دهد.

ترکیه وارد جنگ فرسایشی در شمال سوریه شده است

اخبار سیاسی- نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ترکیه وارد جنگ فرسایشی شده و بحران کردهای سوریه علیه ترکیه در آینده رقم خواهد خورد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که هدف اردوغان از تهاجم به کردهای سوریه، داشتن دست برتر در مذاکرات سیاسی مربوط به سوریه بود.

وی با یادآوری اینکه کشورهای دیگر حاضر نشدند در مقابل اقدام نظامی اردوغان امتیازی را درنظر بگیرند، ادامه داد: البته اقدام آمریکایی ها در مقابله با ترک ها بیشتر شبیه تبانی با اردوغان بود اما وارد فضای دیپلماتیکی شدند که منجر به آتش بس کنونی شد.

راهبرد ترک ها دچار سردرگمی شده زیرا نتوانسته اند دستاورد دیپلماتیک و نظامی بدست بیاورند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه راهبرد ترک ها در منطقه دچار سردرگمی شده زیرا نتوانسته اند دستاورد دیپلماتیک و نظامی بدست بیاورند، تصریح کرد: در این بین نباید فراموش کرد اردوغان نتوانسته حریم امنی در مرزهای کشورش ایجاد کند و با توجه به اینکه دست اردوغان به خون کردهای ترکیه آلوده بود، امروزه نیز دست وی به خون کردهای سوری نیز آلوده شده لذا شاهد ناآرامی بیشتری در شمال سوریه و مناطق هم مرز با ترکیه خواهیم بود.

وی افزود: اردوغان تلاش می کند دستاورد دیپلماتیک بدست بیاورد تا به افکار عمومی داخل کشورش نشان دهد پیروز است.

آتش بس فوری غیرقابل نقض، راهکار تحولات سوریه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد راهکار تحولات سوریه از مسیر نظامی پیش بینی شده توسط اردوغان نمی گذرد، بلکه باید آتش بس فوری غیرقابل نقض اعلام و سپس مباحث دیپلماتیک پیگیری شود.