رضایی: ترکیه در حمله به سوریه در دام آمریکا افتاد

 محمدابراهیم رضایی با اشاره به حمله ترکیه به شمال سوریه گفت: ترکیه با این اقدام در دام آمریکا افتاد. آمریکایی‌ها برای ترکیه سناریویی تنظیم کرده بودند آنها به ظاهر علاقه‌ای برای حمله ترکیه و اقدام و عملیات نظامی نداشتند اما در پشت صحنه سناریویی چیده بودند که طبق آن ترکیه راه دیگری جز حمله نظامی نداشت. 

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: البته آن منطقه پر از کُردهای تجزیه طلب مورد حمایت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها شده بود که بزرگترین تهدید برای ترکیه محسوب می‌شد. افرادی که آمریکا به صراحت از آنها حمایت می‌کرد. ولی به هرحال اقدام ترکیه از لحاظ شکلی تجاوز به سوریه محسوب می‌شود که کار غلطی است. عقل اقتضا می‌کرد ترکیه این کار را انجام نمی‌داد و با مشارکت سوریه به یک اتحاد و همبستگی می‌رسید تا هزینه‌ای برای خود ایجاد نکرده و باعث کشتار مردم نشود. 

رضایی گفت: شکل کار ترکیه نادرست بود نباید خودش وارد عمل می‌شد که با این اقدام از طرف جامعه بین‌المللی محکوم شده و سوژه‌ای به کشورهای دیگر به خصوص غربی‌ها داده که صحنه‌گردان شرایط هستند. ترکیه باید برای مبارزه با تروریست و پاکسازی، از دولت سوریه کمک می‌گرفت چون سوریه به سرزمین‌های خود و بستر فعالیت کُردهای تجزیه طلب و پ ک ک آشنایی دارد. آنها همان کسانی هستند که زیر چتر آمریکا فعالیت کردند. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان و در جمع‌بندی گفت:‌ اکنون هم باید ترکیه عاقلانه فکر کند و با دولت سوریه به تفاهم برسد. دولت سوریه محور مقاومت است که قطعا علیه تروریست‌ها اقدام می‌کند و می‌تواند بساط آنها را جمع کرده و همچنین دغدغه ترکیه را از این بابت رفع نماید.