شکست ائتلاف دریایی خلیج فارس به معنای تشدید انزوای سیاسی واشنگتن است

 مسعود گودرزی در واکنش به مخالف کشورهای مختلف با طرح ائتلاف دریایی ایالات متحده آمریکا برای تامین امنیت خلیج فارس، گفت: مقامات واشنگتن با ارائه این طرح درصدد افزایش تنش در منطقه هستند.

آمریکا درصدد تامین هزینه حضور نظامیانش در خلیج فارس است

اخبار سیاسی- نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در این راستا اظهار کرد: کاخ سفید با پیشنهاد این طرح می خواست با درگیر کردن کشورهای مختلف، هزینه های نظامی حضور در خلیج فارس را از جیب این کشورها تامین کند.

وی ادامه داد: در این بین نباید فراموش کرد که ایالات متحده با ارائه طرح ائتلاف دریایی می خواست به کشورهایی که نفت خود را از تنگه هرمز عبور می دهند اعلام کند باید هزینه گزافی را برای تامین امنیتشان به آمریکا بپردازند که این امر نیز به مخالفت کشورها محقق نشد.

شاهد تشدید انزوای سیاسی کاخ سفید در بین کشورهای دنیا هستیم

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها خیلی تلاش کردند ایران اسلامی را در خلیج فارس به سمت انزوا سوق دهند، تصریح کرد: این مهم درحالیست که وقتی کشورهای مختلف مانند یونان به طرح آنها همراهی نمی کنند به معنای شکست سیاست فوق و به تعبیری تشدید انزواء سیاسی ایالات متحده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نظامیان آمریکایی باید بدانند اعمال سیاست های خصمانه علیه ایران نتوانسته منجر به نتیجه مطلوب شود لذا بهتر است به سواحل کشورهای خود بازگردند.

 یک ماه پس از آن که سه فروند کشتی نفتکش و یک فروند کشتی تجاری دیگر در ساحل «فجیره» امارات هدف حمله قرار گرفتند، دولت آمریکا بدون ارائه هیچ مدرکی ایران را به دست داشتن در آن حملات متهم کرد تا بتواند کشورهای دیگر را مجاب به تشکیل یک ائتلاف دریایی در خلیج فارس کند، هر چند که با گذشت چند ماه از فشارهای فزاینده، تعداد انگشت شماری از متحدان نزدیک آمریکا اعلام کردند که قصد شرکت در این ائتلاف را دارند.

بر این اساس یک مقام ارشد یونان بار دیگر تأکید کرده است که این کشور قصد ندارد به تنگه هرمز و خلیج فارس نیرویی اعزام کند.