نظامیان ترکیه به سمت تسخیر شهرهای مرزی بیشتری پیش خواهند رفت

  سید محمد جواد ابطحی در رابطه به وضعیت آتش بس موقت در شمال سوریه، گفت: آتش بس کنونی تحت فشار روس ها رقم خورده است.

اخبار سیاسی- نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: می توان پیش بینی کرد آتش بس پنج روزه در مناطق کردنشین سوریه هم مرز با ترکیه، پایدار نخواهد بود زیرا کاخ سفید هیچگاه نمی خواهد آرامش در مناطق مرزی این دو کشور وجود داشته باشد.

آمریکایی ها در ظاهر به اردوغان فشار سیاسی وارد می کنند

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در ظاهر به اردوغان فشار سیاسی وارد می کنند اما در پشت پرده تسلیحات نظامی به ترکیه می دهند، ادامه داد: این مهم در حالیست که کردها نیز خودشان را وامدار ایالات متحده می دانند و از کاخ سفید کمک دریافت می کنند.

بر اساس شرایط کنونی آتش بس ادامه نخواهد داشت

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مقامات ترکیه مناطق مرزی خود را به دلیل حملات تروریستی ناامن می دانند از این رو اقدامات اردوغان تا زمان دستیابی به منطقه امن ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: بر این اساس نیروهای ترکیه به سمت تسخیر شهرهای مرزی بیشتری پیش خواهند رفت و طبق شرایط کنونی آتش بس ادامه نخواهد داشت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه اظهارات مسئولان حزب جمهوری خواه آمریکا و نظامیان این کشور در ظاهر بر محور محکوم کردن اقدام اردوغان است اما در عمل کمک های مختلفی به ترکیه انجام می شود، خاطرنشان کرد: همین سیاست زمینه حمایت از کردها و فعالیت بیشتر آنها در مناطق مرزی را رقم می زند که بیانگر سیاست یک بام و دوهوای ایالات متحده در رابطه با موضوع یادشده است.