عرف: مجریان انتخابات از هرگونه رفتار شائبه برانگیز خودداری کنند

 جمال عرف معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور که در همایش مدیران کل سیاسی و انتخابات استانداری‌های سراسر کشور سخن می‌گفت، با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی عظیم اربعین، تاکید کرد: چنین حضور  پرشوری نشان می دهد که مردم در موقعیت ها و بزنگاه های خاص، چه حضور و نقش آفرینی بی دریغ و گسترده ای دارند.

اخبار سیاسی- وی افزود: به پشتوانه همین حضور ارزشمند، مراقب باشیم که در دام تحلیل های خاص و جریان سازی‌های غرض ورزانه که به قصد تخریب امید و شور مردم مطرح می شوند نیفتیم.

عرف هم چنین ضمن اشاره به کلیدواژه های آزادی، امنیت، آرامش و توسعه به عنوان چهار کلیدواژه اصلی و محوری در برنامه دولت دوازدهم، اظهار داشت: لازم است در عرصه مدیریت داخلی کشور، بین آزادی و امنیت تعادل ایجاد کنیم.

وی افزود: ناآرامی های سال ۹۶ مشخصا با هدف بی ثبات سازی نظام طراحی شده بود.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر این که گفتمان اعتدال، بومی ترین و دینی ترین گفتمان سیاسی است که ریشه در قرآن کریم و آموزه‌های دینی ما دارد، اظهار داشت: اعتدال به مفهوم پرهیز از افراط و تفریط است و دال مرکزی آن هم همین پرهیز و البته رعایت حقوق همه جریان هاست.

وی افزود: با همین رویکرد است که در کابینه دولت، وزرایی از جریان‌های سیاسی مختلف حضور دارند و مشخصه اصلی کابینه هم دوری از افراط گرایی و تندروی است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت به عنوان ارکان چهارگانه انتخابات، به تعاملات مستقیم و کارساز وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور در همه سطوح با شورای محترم نگهبان پرداخت و اظهار داشت: اعتقاد داریم هیچ مسیری بهتر از اعتمادسازی و تعامل برای انجام امور کشور وجود ندارد و بر همین اساس به مدیران سیاسی کشور هم همواره توصیه می کنیم که اعتمادسازی و تعامل را در عین قانونمندی، اعتدال گرایی و اقتدار، در اولویت برنامه ها و اقدامات خود قرار دهند.

وی افزود: به عنوان مجریان انتخابات وظیفه داریم با رعایت دو اصل قانونمندی و بیطرفی، از هرگونه رفتار شائبه برانگیز خودداری کنیم.

عرف هم چنین ضمن اشاره به کارآمدی، انسجام، ثبات و پیشرفت به عنوان چهار کلیدواژه اساسی در مسایل راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت به کار بستن همه توان مدیران برای خدمت رسانی و افزایش کارآمدی دولت تاکید کرد و اظهار داشت: واقعیت آن است که دولت کارآمد است و با وجود این میزان فشارها و چالش های منطقه ای و بین المللی، حداکثر توان خود را برای حل مشکلات کشور به کار گرفته، اما همگی باید توجه داشته باشیم که تنها راه حل مسایل کشور و رفع اختلافات، صندوق رای است که باید خروجی آن انسجام کشور باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور هم چنین با تاکید بر این که لازم است با جدیت، جلوی هر اقدامی که مخل امنیت و ثبات و انسجام کشور است، ایستاد، اظهار داشت: رویکرد اصلی در تمامی اقدامات و برنامه ها و تلاش ها باید پیشرفت کشور باشد.

وی با اشاره به مجموعه تلاش ها و زحماتی که مدیران و مسوولان دولت به پشتوانه حمایت و همراهی مردم می‌کشند، تاکید کرد: در شرایط فعلی با این میزان از هجمه ها و فشارهای بین المللی، وضعیت و شرایط کشور را سیاه نبینیم و سیاه نمایی هم نکنیم.