رسوب بیش از یک میلیون تن کالای اساسی در منطقه آزاد چابهار

 امیر خجسته نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس که در راس هیئت پارلمانی کمیسیون متبوعش به استان سیستان بلوچستان و با هدف بررسی مبادی ورودی و خروجی کالا از کشور و مبارزه با قاچاق کالا و ارز از گمرک و مناطق آزاد چابهار سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بیش از یک میلیون تن کالای اساسی از قبیل برنج، چای و غیره در انبارهای بنادر و مناطق آزاد چابهار رسوب شده است،گفت: از مهلت مقرر قانونی صاحبان کالا در گمرک و بندر باقی مانده و هیچ ترخیصی صورت نگرفته است.

اخبار سیاسی- وی اظهار داشت: مسئولان بنادر و مناطق آزاد باید این کالاها را متروکه اعلام می‌کردند اما روند قانونی صورت نگرفته و قطعا آنها باید پاسخگو باشند.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه مناطق آزاد بندر و گمرک چابهار در رابطه با کوتاهی خود نسبت به اعلام متروکه کردن این کالاها باید پاسخگو باشند، افزود: هیئت پارلمانی مدارک و مستندات در این رابطه را مورد بررسی قرار داده و پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

خجسته با بیان اینکه این حجم از کالا توسط شرکت‌های خصوصی و با دریافت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شده که اکثر این کالاها نیز در معرض نابودی قرار گرفته‌اند،افزود: بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مربوطه باید در خصوص چگونگی تخصیص ارز به این اقلام و چگونگی تنظیم زمان‌بندی مناسب برای ورود به کشور و تنظیم بازار توضیحات لازم را ارائه دهند.

وی گفت: این اقلام، سرمایه‌های مردم و کشور بوده و نباید اجازه دهیم با بی‌تدبیری عده‌ای از مسئولان این سرمایه‌ها از بین برود.