خودروسازان بدهی‌های کلان دارند

 امیر خجسته نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بهانه تحریم را توجیهی برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات مسئولان در صنعت خودرو خواند و گفت: اصلی ترین علت مشکلات موجود در صنعت خودرو سازی داخلی، سیاست‌گذاری‌های غیر کارشناسی، سوء مدیریت و نبود مدیران متخصص و کارآمد است.

اخبار اقتصادی-نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم نظارت دقیق و انحصار خودروسازان داخلی این حوزه را به جولانگاه دلالان و مدیریت ناکارآمد تبدیل ساخته و موجب التهاب در بازار خودرو و نارضایتی مردم شده است. امیدواریم در مدیریت جدید این روند اصلاح گردد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفاف سازی مجلس تصریح کرد: شرکت های خودروسازی داخلی تنها در تریبون مدعی تولید داخلی هستند، این شرکت ها بدهی زیادی به شرکت های قطعه ساز دارند.

خجسته اظهار داشت: شرکت های قطعه ساز با مشکلات عدیده ای اعم از نبود نقدینگی، معوقات کلان و واردات بدون برنامه قطعات از خارج از کشور روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه راه را اشتباه رفتیم و باید به جای انحصاری کردن خودرو، قطعه‌سازی را در کشور انحصاری و تحت پوشش حمایت های دولتی قرار می‌دادیم گفت: حجم عظیمی از اشتغال در حوزه خودرو سازی در بخش تامین و تولید قطعه است اما هیچگاه قدرت کافی برای توسعه نیافتند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت:باید به جای حمایت از خودروسازی داخلی و بستن تعرفه‌های کلان برای واردات خودروهای خارجی، تعرفه ها بر واردات قطعه خودرو اعمال می‌شد و قطعه سازی داخلی در تمامی ابعاد توسعه می یافت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صمت و مدیریت جدید صنایع خودروسازی باید وارد عمل شوند گفت: باید باورکنیم که اگر قطعه ساز قدرتمند و متخصص در کشور وجود نداشته باشد، خودرویی با استانداردهای بین المللی در کشور ساخته نخواهد شد.