ظریف: دامن نظام از پولشویی پاک است

 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که امروز(یکشنبه) برای پاسخ به سوال ابطحی نماینده مردم خمینی شهر مبنی بر علت اظهارات وزیر خارجه درخصوص پولشویی در ایران به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان و همچنین انفعال در برابر وقت کشی سه کشور اروپایی در برجام در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد، گفت: دیروز شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفتند که جلسه‌شان را امروز ساعت ۳ بعدازظهر برگزار کنند و من از هیئت رئیسه خواستم سوال را عقب بیاندازند تا من بتوانم سر فرصت پاسخ بدهم که مخالفت شد.

اخبار سیاسی- وی افزود: بنده الان به جای اینکه به جلسه شورای عالی امنیت ملی بروم باید برای هشتمین بار در طول سه ماه گذشته در صحن مجلس به سوال پاسخ دهم و جای خوشبختی است که دوستان چنین محبتی را به من دارند و ما خدمتشان می‌رسیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد این است که بنده مسئول دفاع از جمهوری اسلامی ایران در خارج  هستم و همه نحوه دفاع بنده از کشور در خارج را مشاهده کردند. هم در تلویزیون پخش می‌شود و هم کلیپ های آن منتشر می‌شود و مشخص است که چه کسانی به خاطر منافع داخلی سوالاتی را مطرح می‌کنند.

ظریف اضافه کرد: من فکر می‌کنم که مسائل امنیت ملی ما مهم‌تر از آن است که با بحث‌های جناحی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بیشترین تلاش را برای مقابله با حرکت های غربی‌ها در مورد پولشویی، جمهوری اسلامی و وزارت امور خارجه انجام داده است و این تلاش ها را ادامه خواهیم داد. الان هم که آخرین اقدام کمیته اقدام مشترک(FATF) در مورد پولشویی علیه ایران صورت گرفت، تندترین دفاع ها را از موضع جمهوری اسلامی بنده کردم.

وزیر امور خارجه با اشاره به اظهارات سال گذشته‌اش درخصوص پولشویی در ایران، افزود: آن صحبتی که قبلا در مورد پولشویی کردم، صحبت بنده نبود بلکه اظهاراتی بود که مقامات مختلف کشور مطرح کرده بودند. وظیفه من حمایت و دفاع از جمهوری اسلامی است و حتما یک مقداری و شاید عقل داشته باشم که صحبتی نکنم که در خارج مجبور شوم خودم از آن دفاع کنم.  

ظریف تاکید کرد: اتهاماتی که به جمهوری اسلامی وارد می‌کنند این است که به این کنوانسیون‌ها نمی‌پیوندد چراکه نمی خواهد با تروریسم و پولشویی مقابله کند ولی آنچه من عرض کردم این بود که گروه‌های فشاری هستند که آنها منافع مالی شخصی دارند. حالا شما می‌توانید در تلویزیون ببینید که در دادگاه سلطان سکه درخصوص روش‌های پولشویی چه گفتند.

وی گفت: دامن نظام جمهوری اسلامی از این حرف‌ها مبرا است، آنچه بنده عرض کردم در جهت حرف هایی است که در خارج از کشور در حمایت از جمهوری اسلامی زده می‌شوند و آن این است که منافعی که باعث می‌شود با این حرکت‌ها مخالفت باشد، منافع دارنده پول هستند و مواردی هست که هزار-هزار میلیارد تومان پولشویی توسط باندهای قاچاق سکه و ارز رد و بدل می‌شود و امروز در دادگاه های جرایم اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: کسانی که این حرف‌های بنده را که حمایت از نظام جمهوری اسلامی است، تبدیل به حمایت از مخالفت با نظام می‌کنند، باید پاسخ دهند که چرا حرف‌هایی برخلاف امنیت ملی می‌زنند؟

ظریف اظهار داشت: بنده مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران هستم و سیاست ما در مقابل گروه ۱+۴ در هیئت نظارت هسته‌ای تصویب می‌شود و بنده موظف به اجرای آن هستم و جمهوری اسلامی به هیچ‌وجه انفعال در برابر غرب و اروپایی‌ها ندارد.