صالحی: غیور مردان سازمان انرژی اتمی راه شهدا ۱۳ آبان را ادامه می‌دهند

 علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی در مراسم راه اندازی و رونمایی زنجیره ۳۰ تایی ماشین‌های IR۶ در سایت هسته‌ای نطنز اظهار کرد: امروز ۱۳ آبان ماه روز بزرگداشت شهدای بزرگوار ما در سال۵۷ است، ما به برکت خون این شهدا پیمان و عهد می‌بندیم که راه شهدا را ادامه دهیم و تقارن امروز و این افتتاحیه را به فال نیک می‌گیریم.

اخبار سیاسی- او با بیان اینکه خون شهدای ما پایمال نشده است، تصریح کرد: انسان‌های غیور و شجاع سازمان انرژی اتمی که مجاهدان راه علمی هستند در این فرایند پر چالشی که با دنیای غرب و استکبار داریم امروز شاهدیم که به زیبایی نشان دادند که راه آن بزرگواران و شهدای هسته‌ای را ادامه دادند.

صالحی گفت: عزیزان ما در سازمان انرژی اتمی هیچگاه حرکت این سازمان را با کندی و ایستایی روبه رو نخواهند کرد، امروز ما شاهد راه اندازی زنجیره ۳۰ تایی ماشین‌های سانتریفیوژ‌های IR ۶ هستیم البته من بعدا شرح خواهم داد، مسائل بیش از این حرف هاست.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: اینجا یک مجموعی‌ای تحت عنوان S۸ که سانتریفیوژ‌هایی که تحت تست و آزمایش قرار می‌گیرند را ابتدا به اینجا آورده و تثبیت‌های مکانیکی و تست فرایندی را روی آن انجام می‌دهند و سپس در گود که جای اصلی سانتریفیوژ‌ها است، پس اینجا محل تحقیق و توسعه است.

او افزود: تعداد سانتریفیوژ‌هایی که در این فاصله ۲ ماه عزیزان ما اینجا نصب کردند قریب به ۱۵ سانتریفیوژ نسل جدید است که دستاوردی عظیم به شمار می‌آید.

صالحی تصریح کرد: ملت بزرگوار ایران بدین ترتیب متوجه می‌شوند که عزیزان ما در سازمان انرژی اتمی همواره فعال بودند و هیچگاه فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی با کندی رو به رو نبوده و متوقف نشده بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: اگر فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی متوقف شده بود که ما نمی‌توانسیم در عرض دو ماه بیش از ۲۶۶۰ سو به ظرفیت سویی که اکنون داریم، عملیاتی که ۶۰۰۰ سو است، اضافه کنیم.

او افزود: در حال حاضر مقدار سو ما به ۸ هزار و ۶۸۰ رسیده است، تولید اورانیوم ما که قبل از گام سوم حدود ۴۵۰ گرم در روز بود، اکنون به بیش از ۵ هزار گرم در روز رسیده یعنی ۱۰ برابر شده است، این تنها در فاصله ۲ ماه بود که عزیزان ما شبانه روز در اینجا کار کرده‌اند که در ایام محرم و صفر بود.

صالحی تصریح کرد:افراد حاضر در سازمان انرژی اتمی عاشورا و اربعین خود را در اینجا گذراندند، در حقیقت این‌ها ادامه دهند راه حضرت ابا عبدالله بودند در برپایی پرچم اسلام در کشوری که ام القرای اسلام است در این چالش علمی به زیبایی درخشیدند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: از طریق شما و صدا و سیمای جمهوری اسلامی وظیفه خود می‌دانم که از تک تک افرادی که در سازمان انرژی اتمی مشغول به کار هستند یعنی حدود ۱۵ هزار پرسنل از دربان تا آبدارچی و مهندسین که سربازان گمنام هستند و نمی‌شود آن‌ها را نشان داد، تشکر و فدردانی می‌کنم که چقدر زیبا توانستند کار برگی را انجام دهند.

او ادامه داد: ما امروز ۳ افتتاحیه داریم به صورت نمادین زنجیره میانی IR۶، ۳۰ تایی را رونمایی می‌کنیم، قبلا یک زنجیره ۲۰ تایی IR۶

او افزود: در حال حاضر مقدار سو ما به ۸ هزار و ۶۸۰ سو رسیده است، تولید اورانیوم ما که قبل از گام سوم حدود ۴۵۰ گرم در روز بود، اکنون به بیش از ۵ هزار گرم در روز رسیده یعنی ۱۰ برابر شده است، این تنها در فاصله ۲ ماه بود که عزیزان ما شبانه روز در اینجا کار کرده‌اند که در ایام محرم و صفر بود.

صالحی تصریح کرد: افراد حاضر در سازمان انرژی اتمی عاشورا و اربعین خود را در اینجا گذراندند، در حقیقت این‌ها ادامه دهند راه حضرت ابا‌عبدالله بودند در برپایی پرچم اسلام در کشوری که ام القرای اسلام است در این چالش علمی به زیبایی درخشیدند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: از طریق شما و صدا و سیمای جمهوری اسلامی وظیفه خود می‌دانم که از تک تک افرادی که در سازمان انرژی اتمی مشغول به کار هستند یعنی حدود ۱۵ هزار پرسنل از دربان تا آبدارچی و مهندسان که سربازان گمنام هستند و نمی‌شود آنها را نشان داد، تشکر و فدردانی می‌کنم که چقدر زیبا توانستند کار بزرگی را انجام دهند.

او ادامه داد: ما امروز ۳ افتتاحیه داریم به صورت نمادین زنجیره میانی،  ۳۰ تایی IR ۶ را رونمایی می‌کنیم، قبلا یک زنجیره ۲۰ تای IR۶ هم را داشتیم که ۲۰ فرودین نصب کرده بودیم و قبل آن هم زنجیره ۱۰ تایی IR۶ داشتیم.