ایران توان بازگشت به غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم را دارد

 سلام امینی در خصوص اقدامات انجام شده ایران در طول 3 گام کاهش تعهداتی برجام، اظهار داشت: در قالب برجام توافقاتی به امضای 7 کشور رسید و کشورهای 1+5 و ایران تعهداتی را پذیرفتند اما فقط ایران به تعهدات خود پایبند بود و آژانس بین المللی انرژی اتمی به تعهدات خود مطابق جدول زمان بندی عمل کرد.

اخبار سیاسی- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا و سایر کشورهای اروپایی حاضر در برجام به تعهدات خود عمل نکردند و کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام مرتبا ایران را به صبر استراتژیک دعوت می‌کردند.

وی افزود: پس از این فعل و انفعلات ایران 3 گام را در راستای کاهش تعهدات برجامی خود برداشته است و خوشبختانه تجهیزات قابل قبولی را سازمان انرژی اتمی ایجاد کرده است و به سرعت در حال بازگشت به شرایط پیش از برجام هستیم و اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده‌ایم.

امینی ادامه داد: پیش از برجام، ایران غنی سازی تا حد 20 درصد را انجام می دادیم و به این فناوری دست پیدا کرده ایم و می توانیم بیش از این را نیز غنی سازی کنیم

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل تعهدات اخلاقی و عقیدتی اورانیوم غنی سازی شده از 20 درصد به بالاتر را انجام نمی‌دهیم، گفت: این توانایی را دانشمندان ایرانی دارند و به هر درصدی که غنی‌سازی نیاز کشور باشد، دست پیدا می‌کنند.