ایزدی: نباید در شرایط کنونی از مذاکره صحبت کرد

 به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس همایشی با عنوان « غیرقابل اعتماد» با حضور فواد ایزدی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل آمریکا و مرضیه هاشمی خبرنگار ایرانی - آمریکایی شبکه تلویزیونی پرس‌‌تی‌وی برگزار شد.

اخبار سیاسی-   نباید در شرایط کنونی از مذاکره صحبت کرد

فواد ایزدی در ابتدای این مراسم گفت: به نظر من کسانی که از مذاکره صحبت کردند افراد خائن و بی عقلی نبودند، آنها افرادی بودند که به اندازه ای که باید از تجربیات گذشته درس بگیرند، نگرفتند.

این استاد دانشگاه با اشاره به تجربیاتی که در گذشته وجود داشته، تصریح کرد: متاسفانه آنچنان که باید از تجربیات گذشته استفاده نشد. ما باید به کسانی که این تجربیات را دیدند و باز هم تکرار کردند بگویم که شما چرا از تاریخ درس نمی گیرید و چرا تجربیات گذشته را تکرار می کنید، شما باید به این نتیجه برسید مقاومت بیشتر جواب داده است. 

ایزدی یادآور شد: آمریکا در عراق هزینه های بسیاری را صرف کرد ، در این سال ها رسما ۷۰۰ میلیون دلار در این سال ها فقط در ارتباط با جامعه نخبگان عراق هزینه کردند و فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه داشت ولی به اهدافی که داشتند نرسیدند و الان به همین دلیل، دارند از روش‌هایی استفاده می کنند که در ایران هم استفاده کرده بودند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید برای کاهش هزینه، به آمریکا ثابت کنیم سیاست هایش جواب نداده است. طرف دولت ترامپ دولت روحانی و نه نظام است، هدف ترامپ نابودی ایران است البته برای آنها مشخص شده که حمله به ایران کار راحتی نیست و سیاست آمریکا شکست خورده است.

این استاد دانشگاه افزود: آمریکا به این نتیجه رسیده که سیاست‌هایش شکست خورده و در چنین شرایطی نباید صحبت از مذاکره کرد. آمریکا نباید احساس کند که با به خاطر فشار بحث مذاکره را پیش می کشیم.

*  ترامپ امروز آنچه واقعیت آمریکاست را نشان می دهد

مرضیه هاشمی خبرنگار ایرانی - آمریکایی شبکه تلویزیونی پرس‌‌تی‌وی هم در ادامه در این مراسم گفت: ترامپ امروز به نوعی پرده را کنار زده و آنچه واقعیت آمریکا است را نشان می دهد.

وی افزود: عربستان سعودی حقوق بشر را رعایت نمی کند ولی وقتی به ترامپ می گویند چرا به نقض حقوق بشر در عربستان ایراد نمی‌گیری، می‌گوید: « ما چه کاری به حقوق بشر در عربستان داریم، فقط آنها به ما پول بدهند، هر کاری که می خواهند انجام دهند!» این واقعیت آمریکاست.

هاشمی تصریح کرد: آمریکا در امور کشورهای دیگر دخالت می‌کند و به هیچکس هم پاسخگو نیست. آمریکایی ها به بهانه‌های مختلف به کشور های دیگر نیرو می فرستد و متاسفانه این مسئله مشکلاتی را برای مناطق مختلف ایجاد کرده است.

وی بازداشت استاد دانشگاه تربیت مدرس در آمریکا اظهار داشت: کسی مانند دکتر سلیمانی جزو نخبه های دنیاست. از آقای دکتر سلیمانی دعوت می‌کنند و بعد او را دستگیر می کند، یک سال از آن ماجرا می گذرد و هنوز یک دادگاه هم برگزار نشده است و هیچ کس پاسخگو نیست بعد با این حال از حقوق بشر صحبت می کنند این چهره واقعی آمریکا است و ما دعا می‌کنیم هر چه زودتر آقای سلیمانی آزاد شود.

هاشمی گفت: وجود رهبری در این کشور واقعا نعمت است و باید قدر این نعمت را دانست. البته تجربه‌های تلخی در کشور وجود دارد که باید از آن درس گرفت و می‌توان با استفاده از رهنمودهای رهبر انقلاب این تجربه‌ها را تکرار نکرد.