دولت تا آخر آبان بودجه شرکت‌های دولتی را به مجلس ارائه کند

علی اکبر رنجبرزاده با اشاره به ضرورت ارائه لایحه بودجه شرکت های دولتی از سوی دولت به مجلس، گفت: همه ساله یکی از ضعف های بودجه این است که در مجلس به طور دقیق بودجه شرکت های دولتی مورد رسیدگی قرار نمی گیرد و ضرورت دارد که دولت امسال لایحه بودجه شرکت های دولتی را به مجلس ارائه کند.

اخبار سیاسی-وی افزود: مردم به دنبال شفاف سازی در همه امور هستند و بر این اساس، شفافیت بودجه شرکت های دولتی که بخش قابل توجهی از بودجه کشور را در اختیار دارند، حائز اهمیت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه شرکت های دولتی چندین برابر بودجه کل کشور و رقمی بسیار زیاد است به همین جهت ضرورت بررسی دقیق بودجه این بخش در مجلس قطعی و حتمی است و از حیث شفافیت این اقدام بسیار اثربخش خواهد بود.

رنجبرزاده بیان کرد: همچنین در صورتی که بودجه شرکت های دولتی به مجلس ارائه شود و نمایندگان آن را بررسی کنند، قطعاً دیگر شاهد مشکلات و انحرافات بودجه به شکلی که در سال‌های قبل رخ داده است، نخواهیم بود.

وی یادآور شد: در صورتی که از نظرات نمایندگان مجلس در تدوین بودجه شرکت های دولتی استفاده شود، قطعاً شرکت های دولتی با ثبات بیشتری حفظ خواهند شد و ارتقاء می یابند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار مجلس این است که دولت نهایتا تا اواخر آبان ماه لایحه بودجه شرکت های دولتی را به مجلس ارائه دهد تا پیش از ارائه بودجه عمومی در ۱۵ آذرماه، فرصت بررسی لایحه بودجه شرکت های دولتی برای نمایندگان وجود داشته باشد.