تجربه "خیرالموجودین" در بستن لیست اصلاح‌طلبان نباید تکرار شود

  بهرام پارسایی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد این فراکسیون در سه‌سال گذشته، گفت: یکی از مواردی که به فراکسیون لطمه زد، بسته شدن لیست امید بود، هر فردی که مشی اصلاح‌طلبی نداشت در این لیست قرار گرفته بود.

اخبار سیاسی-وی ادامه داد: در اوایل مجلس دهم تعداد نفراتی که با لیست امید به مجلس آمدند 160 نفر بودند که  این لیست و تعداد نفرات انتظارات جامعه را بالا برد اما واقعیت فراکسیون امید 100 نفر است که یک گپ  بزرگی در این میان وجود دارد.

نماینده شیراز در مجلس تصریح کرد: تشکیل فراکسیون سومی به نام مستقلان که خود را نه اصلاح طلب و نه اصولگرا می‌داند کلاً قدرت مانور پارلمان را کاهش داد یعنی اینکه نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرایان نمی‌توانستند بر روی یک موضوع تصمیم جدی بگیرند. البته  برخی از نفرات این فراکسیون با لیست امید به مجلس راه یافته بودند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه برخی از این دست عوامل کار را برای فراکسیون سخت کرد، افزود: به اعتقاد بنده باید برای انتخابات مجلس یازدهم افرادی که مشی اصلاح‌طلبی دارند در لیست قرار داده شوند و اگر نفراتی وجود نداشت اصلاً لیستی ارائه نشود.

پارسایی با تاکید براینکه افرادی که پایبند به جریان اصلاح‌طلبان نیستند و گفتمان ما را قبول ندارند نباید در لیست مجلس یازدهم قرار گیرند، چون انتظارات مردم را بالا می‌برد، اظهار داشت: افرادی که در لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم قرار گرفتند را به اشتباه خیرالموجودین  نام گذاشتند که تجربه خوبی نبود و نباید برای انتخابات مجلس یازدهم این تجربه بد تکرار شود.