ورود دستگاه قضا به تخلفات در بحث ثبت اموال

محمدجواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان مجلس با اشاره به برخی ادعاها درباره اینکه تعدادی از نمایندگان قبل از اجرای رسمی قانون ثبت اموال و دارایی مسئولان و خانواده‌های آنها در پارلمان اموالشان را به نام اشخاص دیگری کرده‌اند، گفت: اگر نمایندگان اموال خود را به نام افراد تحت تکلفشان زده باشند، هیچ اشکالی ندارد زیرا دوباره در لیست ثبت اموال قرار می‌گیرد.

اخبار سیاسی- او افزود: اما اگر  این اموال و دارایی را به نام مشاور یا قوم و خویش خود کرده باشند، آن هم به غیرحق مسلما اقدام غیرقانونی صورت گرفته است. البته به طور مثال امکان دارد، این اموال در یک پروسه‌ای مالی به نام قوم یا خویشی شده که مصادف با اجرای این قانون باشد بنابراین باید اثبات سوءنیت شود.

سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان مجلس بیان کرد: اگر شکایتی در این مورد انجام شود، دستگاه قضا به عنوان مدعی‌العموم به موضوع ورود می‌کند و بعد از ارسال گزارش آن تخلف به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، ما هم به آن پرونده وارد می‌شویم.

امیر خجسته نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیش از این اعلام کرده بود؛ اطلاعاتی در خصوص تغییر نام املاک و فروش دارایی‌ها برخی افراد برای این کمیسیون ارسال شده که پس از راستی‌آزمایی برای قوه قضائیه ارسال خواهد شد. از نهاد‌های امنیتی و قوه قضائیه می‌خواهم تمامی نقل و انتقالات یک سال اخیر افراد مشمولی که باید اموال و دارایی‌شان را در سامانه قوه قضائیه ثبت کنند را مورد بررسی همه جانبه قرار دهد تا شفافیت به معنا واقعی در نتایج این آمار‌ها نشان داده شود.