باید از عوامل جداکننده مردم به طور جدی پرهیز کنیم
 مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت هفته وحدت گفت: براساس روایات تاریخی، از روز دوازدهم الی هفدهم ربیع الاول را هفته وحدت نامگذاری کردند و این موضوع زمینه‌ای بود برای اینکه در سال‌های مختلف بعد از انقلاب، نشست‌های تخصصی میان علما و شخصیت‌های موثر در کشورهای اسلامی برگزار شود و همچنین آثار و برکات فراوانی هم داشت اما آن طور که شایسته این عنوان است، ما نتوانستیم از آن بهره‌برداری کنیم.

اخبار سیاسی- او اضافه کرد: به ویژه در شرایط کنونی که جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر در معرض دشمنی دشمنان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی است و آنها سعی می‌کنند با توطئه‌های گوناگون اختلاف قومی و مذهبی در کشورهای اسلامی ایجاد کنند و آن را توسعه دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنها برای مثال در سال‌های اخیر جریان‌های تفکیری از جمله داعش را راه‌اندازی کردند و به تعبیر حضرت امام(ره)، با ترویج اسلام آمریکایی به جنگ اسلام آمدند.

انصاری تاکید کرد: ما در ایران به خاطر ذات انقلاب و وحدت اسلامی باید پیش از گذشته اهتمام کنیم و از هر عاملی که باعث دلسردی و جدایی بین مردم می‌شود به طور جدی پرهیز کنیم. همچنین تمام احزاب، گروه ها و... با بهره‌گیری از روح و نور حضرت محمد(ص) عزمشان را برای وحدت و انسجام جذب کنند.