مبارزه با قاچاق نیازمند قوانین قاطع و محکم است
 احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین برنامه‌ریزی‌ها برای مقابله با قاچاق اظهار کرد: اختیار باید از افراد گرفته و تبدیل به چارچوب‌های مشخص و قانون شود به طور مثال اختیاراتی به یک استاندار می‌دهند که به دنبال آن ممکن است استاندار رابطه خوبی با یک سازمان یا نهادی نداشته باشد و این امر ممکن است منجر به اتفاقات ناخوشایند و فساد یا قاچاق شود، به همین دلیل استاندار یا هر مقام دیگر نباید خارج از رابطه فعالیت‌های خود را پیش ببرد.


اخبار سیاسی- استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در جلسه اخیر مبارزه با قاچاق کالا بحث کالا و لوازم خانگی مطرح بود که تقریبا در استان ما به طور تقریبی لوازم خانگی از داخل کشور وارد می‌شود.

موهبتی با بیان اینکه بحث دیگری تحت عنوان قاچاق سوخت مطرح است، گفت: قیمت سوخت داخل کشور با خارج متفاوت بوده و قاچاقیان در جریان سود اقتصادی خود هستند، زمانی که موضوع قاچاق سوخت مطرح می‌شود تمام فکرها به سمت وانت بارها می‌رود در صورتی که این‌طور نیست. در گذشته نیروی انتظامی در هفته یا در چند روز  ۳۰۰ هزار سوخت کشف و نزدیک به ۲۰۰ خودرو خرده قاچاق را دستگیر می‌کرد، ولی درحال حاضر که از مرکز کشور مبارزه با قاچاق محقق می‌شود۱۰ تانکر قاچاق سوخت توقیف می‌شود.

او تصریح کرد: بخشی از قاچاقی که در کشور وجود دارد نمی‌تواند توسط مبادی خروجی یا ورودی کشور صورت بگیرد حتما روزنه‌های بزرگ و مخفی وجود دارد که در بحث‌های پنهان قاچاق مطرح می‌شود؛ بنابراین مبارزه با قاچاق نیازمند قوانین قاطع و محکم است.