دژپسند: اجازه نمی دهیم با ابزار اقتصادی به جنگ ما بیایند

 در پنجمین نمایشگاه ایران تراکنش اظهار کرد: فعالان حوزه ict طلایه دار اقتصاد هوشمند است و مسیری برای افزایش قدرت ایران در این مسیر است.

اخبار سیاسیاو ادامه داد: روزی که بحث اقتصاد هوشمند را بیان کردم عده ای این موضوع را فانتزی  و رویایی تصور می کردند و آن را در شان اظهارات یک وزیر نمی دانستند.

دژپسند با اشاره به این که اقتصاد هوشمند نباید یک آرمان باقی نمی ماند،  گفت: طرح خود برای برنامه وزیر امور اقتصادی و دارایی را بر مبنای توان داخلی جوانان ایرانی ارائه کرد. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: ضرورت های اجتماعی در کشور اجازه نمی دهد که ما برای هوشمندسازی اقتصاد تعلل کنیم. بلکه کشور را برای افزایش مطالبات دیجیتالی و فرایندهای تولی دیتاها آماده کنیم.

دژپسند گفت: داشتن رتبه های برتر در حوزه نفت و اکتشافات بسیار خوب است اما نباید با اتکا به بودجه نفتی به خواب خرگوشی و عدم رشد غیرنفتی گرفتار شویم.

این مقام مسئول بیان کرد: اقتصاد ایران از طرفی ما را به غصه گرفتار می کند چرا که در عرصه بین المللی اقتصاد ایران با همراه فروش نفت به ۰.۷ می رسد. 

دژپسند بیان کرد: ایران با تمام فشارهای وارده بر اقتصاد تاب آوری خوبی را طی کرد هرچند کمک مردم به دولتمردان را نادیده نمی گیریم. زمانی کشورهای بیگانه و دشمنان مدعی بودند که ایران اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید. اما بعد از مدتی به نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور فرانسه اعتراف می کند که ایران کشوری نیست که به راحتی سرنگون شود.

این مقام مسئول گفت: با تمام فشار نسبت ایجاد اشتغال خالص از تابستان سال گذشته  افزایش چشمگیری داشته و مرکز آمار ایجاد ۸۴۰ هزار شغل را نوید داده است.