پرداخت مرحله دوم  کمک معیشتی از امشب

اخبار سیاسی- پس از آنکه قیمت بنزین افزایش یافت دولت اعلام کرد که مابه التفاوت قیمت بنزین به حساب خانوارها پرداخت می شود و 60 میلیون نفر از کمک معیشتی برخوردار شده و پول گران شدن بنزین به جیب دولت نمی رود.

 به گزارش افکارنیوز، در مرحله اول دولت روز دوشنبه کمک معیشتی را ساعت ۲۴، دوشنبه (۲۷ آبان ماه) به حساب ۲۰ میلیون نفر از گروه اول واریز کرد و حالا قرار است مرحله دوم امشب واریز شود.

مرحله سوم نیز روز روز شنبه ۲ آذرماه ساعت 24 پرداخت خواهد شد.

بر اساس اعلام رسمی دولت بسته حمایت معیشتی به ازای خانواده های تک نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار ۲ نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار ۳ نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار ۴نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوار‌های ۵نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود.

سوالی که برخی مردم مطرح می کنند این است که کسانی که مشمول این کمک معیشتی نبوده اندچگونه باید ان را دریافت کنند که قرار است پس از واریز کمک معیشتی به 60 میلیون نفر اوایل هفته آینده افرادی که جز دریافت کنندگان کمک معیشتی دولت نبوده اند می‌توانند ازطریق کد دستوری #۶۳۶۹* از وضعیت بسته خود مطلع شوند.

از سوی دیگر بر اساس آمار نزدیک به 2.7 میلیون خانوار 1نفره، نزدیک به 3 میلیون خانوار 2نفره، 4.5 میلیون خانوار 3نفره و 5 میلیون خانوار 4نفره کنار 2.6 میلیون خانوار 5نفره به بالا از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

همچنین کل درآمد ناشی از طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین رقمی نزدیک به 31 هزار میلیارد تومان خواهد بود.