خسارتی که اغتشاشگران به اقشار کم درآمد زدند

 روزهای پس از اعلام ناگهانی و غافل‌گیرکننده و شاید هم هدفمند دولت  به اصطلاح تدبیر در سهمیه‌بندی و گران کردن نابهنگام قیمت سوخت (بنزین): برای همه دلسوزان انقلاب در داخل و خارج از کشور؛ ایامی تلخ بود که بی‌شک واکاوی آن حاوی تجربیات گوناگونی است (فاعتبروا یا اولی الابسار):

عدم اقناع عمومی و حتی نخبگانی و با حتی کارشناسان مرتبط با موضوع

سوءاستفاده دشمن و استفاده از فرصت‌ها برای آموزش‌های حرفه‌ای تخریب و جنگ شهری

بازی شخص اول اجرایی کشور در پازل دشمن از سخنرانی در یزد و رفسنجان تا نادیده گرفتن زمان اعلام آن هم در شب عید و موارد متعدد دیگر.

اما آنچه در یادداشت‌ها و تحلیل‌های این روزها بدان توجه نشد و نگارنده را بر آن داشت تا قلم فرسایی کند «اماکن اغتشاش» است

در حالی که همگان انتظار داشتند پایتخت محور آتش زدن‌ها باشد  و در «تهران بزرگ» نیز میدان تجریش و هفت تیر و امثالهم، کانون اصلی باشد اما غالب اماکن فتنه‌گران را شهرهای قدرس، بهارستان، ملار، شهریار و ... مشمول جنایت‌های اصلی بودند اگرچه تهرانپارس، صادقیه و ... هم تجمعاتی شکل گرفتن اما کانون‌های اصلی و نقاط توجه دشمن به مناطق کمتر برخوردار معطوف یافت.

یقیناً پاسخ‌هایی متصور است که در قالب فکری نویسنده نیز موجود است، اما با شناخت میدانی و ترددهای شبانه روزی ام طی دو دهه فعالیت خدمترسانی و اردوی جهادی در این مناطق و حشر و نشر صمیمانه با اهالی شریف و ولایت‌مدار این گونه مناطق؛ برداشت حقیر که متاسفانه بر دقت قابل تامل دشمنان صحه می‌گذارد، این است که چون همواره مانع اصلی تفکر لیبرال، سرمایه‌داری، کوخ‌نشینان بوده و شهیدان و ایثاگران و انقلابیون که پیشتازان صف مبارزه با دشمنان انقلاب بوده‌اند لذا کینه و عداوت نظام سلطه از جنوب شهرها، این بار هدف انتقام‌جویی شیاطین را به خاکریزهای اصلی تربیت کادر انقلاب معطوف کرده است تا:

چهره مناطق حاشیه را که متن اصلی انقلاب و اسلام بوده و هستند، مخدوش بنمایند.

همین اندک امکاناتی که به لطف نظام اسلامی به مناطق روانه شده و دارای زیرساخت‌هایی گردیده‌اند به آتش کشیده و تا دوباره آباد گردند سال‌هایی دیگر بر سختی‌های مناطق کمتربرخوردار بیفزایند و این هر دو مورد همان «انتقام تاریخی» جبهه باطل از حق‌مداران جبهه مستضعیف است.

در آخر: مسئولین عزیز بدانند بهترین سیلی به دشمنان قسم‌خورده و پیاده نظام اجاره‌ای آنان؛ عمران و آبادانی مناطقی است که خسارت بیشتری دیده‌اند که همان فرمایش مقام معظم ولایت است که فرموده‌اند: «بهترین راه مبارزه با آمریکا، خدمت به مردم است.»

اسماعیل احمدی