تاکنون ۶۰ نفر در فرمانداری تهران برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند

 عیسی فرهادی فرماندار تهران ظهر یکشنبه در نشستی خبری که در ساختمان شماره ۲ فرمانداری برگزار شد، به ارائه‌ گزارشی از روند ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران پرداخت و اعلام کرد: تا ظهر امروز در فرمانداری تهران ثبت نام ۶۰ نفر قطعی شده که از این تعداد ۱۱ نفر زن بوده‌اند و همچنین برای حوزه انتخابیه اقلیت های دینی نیز تاکنون یک نفر ثبت نام خود را بطور کامل انجام داده است.

اخبار سیاسی- وی افزود: از ۶۰ نفری که تاکنون در تهران ثبت نام کرده اند، ۳۴ درصد از خانواده های ایثارگران، ۵ درصد از بازنشستگان و ۳۲ درصد از قشر کارمندان و مابقی افراد مشغول در سایر مشاغل هستنتد.

فرماندار تهران با بیان اینکه «بخشی از کاندیداهای تهران در سایت وزارت کشور ثبت نام می‌کنند»، خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که با استقبالی که انجام شده بالای ۳ هزار نفر ثبت نامی در این دوره داشته باشیم. در تهران ۳۰ کرسی نمایندگی خواهیم داشت و ۴ نفر از ۵ حوزه انتخابیه اقلیت ها در حوزه فرمانداری تهران انتخاب می‌شود.

فرهادی گفت: پرونده‌های ثبت نام‌هایی که نهایی می‌شوند از امروز به‌صورت آنلاین به مراکز ۴گانه اعلام نظر ارسال می‌شود و پاسخ های استعلام های مربوطه نیز از ۱۷ الی ۲۳ آذر ماه  اعلام خواهد شد. همچنین در طول ایام پاسخگویی به استعلام ها، هیئت‌های اجرایی حوزه انتخابیه تهران که کار خود را از فردا آغاز می‌کنند، نسبت به رسیدگی به پرونده ها، تحت نظارت هیئت های نظارت شهرستان تهران اقدام خواهند کرد.

وی اظهار کرد: امیدواریم امسال هم انتخاباتی در شور، روان در شأن چهل و یکمین سالگرد داشته باشیم.