حمله به برخی از دفاتر احزاب در عراق تلاشی برای متهم کردن شیعیان است

 سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تحولات اخیر عراق، اظهار کرد: با استعفای عبدالمهدی، عراق وارد فضایی شد که می‌توان از آن به عنوان خلاء سیاسی یاد کرد؛ دولت عبدالمهدی کماکان بر روی کار است و او همچنان نخست وزیر عراق محسوب می‌شود.

اخبار سیاسی- کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: باتوجه به پذیرش استعفای نخست وزیر عراق توسط مجلس این کشور، او عملا حکم نخست وزیری "دوره پیشرو" را دارد. به تعبیر عراقی ها شرایط فعلی "پیش‌برد امور"  است که به معنای انجام امور جاری بوده و اینکه دولت مستعفی نمی‌تواند درباره مسئله‌ای تصمیم بگیرد یا کسی را عزل و نصب کند. جدا از این بحث  از نظر من  دولت عراق  به شدت ضعیف عمل کرده و طبیعتا  همین امر هم باعث تشدید تنش‌ها و اعتراضات بوده است.

زارعی تصریح کرد:  به تازگی معترضانی که  در جهت  اهداف ملی گام برنمی دارند، با انگیزه‌ سرنگونی نظام و در راستای سیاست های کشور‌های خاص عمل می‌کنند، آنها عامل تبدیل دولت  به وضعیت کنونی یعنی تصریف‌الاعمال (پیش‌برد امور) هستند و  به نوعی این اوضاع را  برای خود پیروزی تلقی کرده و برای گام‌های بعدی  و برهم ریختن وضعیت بیشتر تلاش می‌کنند.

 کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: کاملا مشخص بود که استعفای دولت راه‌حل  برون رفت از بحران سیاسی نبوده،  بلکه سبب مشکلات بعدی  خواهد شد؛ این تذکری بود که بسیاری از شخصیت ها داده بودند، ولی در عمل طور دیگری رقم خورد.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به حمله به دفاتر برخی احزاب سیاسی در جریان اعتراضات اخیر، خاطرنشان کرد: عوامل خارجی برای ایجاد تنش و درگیری سعی می‌کنند که دفاتر برخی احزاب را مورد حمله قرار دهند و طرف‌هایی را  نیز مصون نگهدارند تا گروه‌ها و جریانات سیاسی نسبت به یکدیگر بدبین شوند، بر همین اساس به نظرمن هایی در پشت دست جریانات اخیر عراق وجود دارد.

او افزود: عوامل خارجی  نقش بسزایی در شکل دهی به تظاهرات و اعتراضات عراق   داشتند که در مواردی به اغتشاش هم کشیده شد  بوده، شاهد این امر هم حمله به برخی از دفاتر احزاب سیاسی و مصون ماندن برخی دیگر از این احزاب است تا از این طریق، تنش‌ها در این کشور را گردن  شیعیان بیاندازند.