بازدید امیر خانزادی از مراکز آموزشی و تحقیقاتی نیروی دریایی پاکستان

در دومین روز از سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران به کشور پاکستان ، امیر دریادار حسین خانزادی و هیئت همراه از دانشگاه مهندسی جوهر، پایگاه دریایی قاسم، کارخانه کشتی سازی و مراکز آموزشی و تحقیقاتی نیروی دریایی پاکستان در شهر کراچی بازدید کرد.

اخبار سیاسی- امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این بازدید با اشاره به اینکه در زمان صلح، آموزش بهترین و موثرترین مولفه در راستای یادگیری و افزایش تجربه است، خاطرنشان کرد: در این تعاملات و ارتباطات آموزشی تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو نیروی دریایی می‌تواند در همه ابعاد به اشتراک گذاشته شود و آموزش می‌تواند شروع همکاری دریایی در سطح دو نیروی دریایی باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دانش یک قدرت است، افزود: هنگامی که ما دانش را به اشتراک می‌گذاریم یعنی در اشتراک گذاری قدرت به نتیجه نهایی رسیده ایم و همکاری قدرتمند کشور‌های همسایه می‌تواند امنیت جمعی را در منطقه بدون حضور بیگانگان تامین کند. 

ادمیرال زاهد الیاس فرمانده ناوگان کراچی تعاملات آموزشی و بازدید از ظرفیت‌های نیروی دریایی ایران و پاکستان را عامل بهبود و توسعه آموزش عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیروی دریایی پاکستان ظرفیت‌های بالایی دارند و ما از دانشجویان خلاق و به روز نیروی دریایی ایران برای ادامه آموزش در کشور پاکستان استقبال می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، دانشگاه مهندسی دریایی کراچی دارای رشته‌های مکانیک الکترونیک و صنایع دریایی و همچنین مدیریت سلاح و سیستم است که از ۱۴ کشور دنیا دانشجو می‌پذیرد.

حضور بر سر مقبره قائد اعظم، رهبر و بنیانگذار پاکستان و همچنین ادای احترام، اهدای گل و قرائت فاتحه پایان بخش برنامه‌های فرمانده نیروی دریایی ارتش در دومین روز از سفر خود به کشور پاکستان بود.