صحبت های تامل برانگیز سفیر یمن در تهران

ابراهیم محمد الدیلمی سفیر دولت یمن در جمهوری اسلامی ایران در چهاردهمین همایش کشوری ستاد فجر انقلاب اسلامی که صبح پنجشنبه در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، اظهار داشت: جریان بیداری اسلامی که در سال‌های اخیر در کشورهای منطقه شکل گرفته است، بخاطر برانگیختن مسلمانان برعلیه دشمن واحد یعنی آمریکا و اسرائیل بوده است.

اخبار سیاسی - اولین‌ گروهی که متوجه بیداری اسلامی شد و در برابر آن ایستاد رژیم صهیونیستی بود

الدیلمی با اشاره به اینکه بیشتر حرکت‌های انقلابی در ابتدای شکل‌گیری خود بسیار ساده بودند و از امکانات حداقلی بهره می‌بردند، گفت: اولین گروهی که متوجه این حرکات انقلابی شد و خطر این حرکت‌ها برای موجودیت خود را درک کرد دولت اسرائیل بود، چرا که صهیونیست‌ها می‌دانستند این حرکت بزرگ بیداری اسلامی دیر یا زود نتیجه خود خواهد داد و بخاطر همین اسراییل نقش اول انحراف انقلاب و بیداری اسلامی را برعهده گرفت.

سفیر دولت در یمن در تهران تصریح کرد: تحرکات دشمنان علیه جبهه انقلاب نباید فقط از بعد سیاسی مورد تحلیل قرار بگیرد، چراکه بخش بزرگی از دلیل دشمنان با حرکت‌های اسلامی به دلیل مسائل اعتقادی است، این حرکت یک مبارزه دینی است و نباید با تحلیل‌های صرف سیاسی، این تحرکات را به انحراف کشاند.

دشمن به دنبال تفرقه‌ افکنی بین مسلمانان است و باید مسلمانان هوشیار باشند

وی با اشاره یه اینکه دشمن در تلاش است تا فطرت انقلابی و انسانی را در بین مسلمانان کشورهای مختلف از بین ببرد، گفت: دشمن تلاش بسیاری برای اختلاف افکنی و تفرقه انجام می‌دهد و مسلمانان در همه نقاط دنیا باید به این نکته توجه کنند.

الدیلمی با تأکید بر اینکه تفرقه و اختلاف هزینه‌های جبران نابذیری به دنیای اسلام وارد کرده است، گفت: کشورهای امارات و سعودی جزء جبهه مقابل اسلام هستند و سران این کشورها به سران جبهه کفر یعنی آمریکا و اسرائیل متصل هستند.

جمهوری اسلامی الگوهای مهمی برای استکبارستیزی ارائه کرد

سفیر یمن در جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: مواجهه به پروژه‌های آمریکایی و اسرائیلی بسیار مهم است و جمهوری اسلامی الگوهای بسیار مهمی برای ملتهای دیگر در مبارزه با کشورهای استکباری ارائه کرده است و قطعاً این الگوها در آینده فراگیرتر خواهد شد.

وی با اشاره به وابستگی حکام کشورهای اسلامی به جبهه استکبار جهانی گفت: ملت یمن هم حال و روزشان مثل اوضاع سایر کشورهای اسلامی است که دولتمردانشان وظایفشان را در قبال آنها انجام نداده و ایشان فراموش کرده اند، دولتمردان وابسته مردم خود را فراموش کرده و فاسد شده اند و متاسفانه این فساد آنها به برخی از گروههای اجتماعی و مردم هم انتقال یافته است.

دوری از دین و قرآن سبب رخوت مسلمانان شده است

الدیلمی با تاکید بر تحرکات جبهه صهیونیسم در فضای مجازی برای تاثیرگذاری بر مسلمانان، افزود: علت اصلی تحیر و سرگردانی ملتهای اسلامی در مبارزه با اسرائیل باید شناسایی شود، یکی از دلایل مهم این رخوت کشورهای مسلمان، رشد جریانات و فعالیتهایی است که مردم را در کشورهای اسلامی را از قرآن و منابع دینی دور کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ملتهای مسلمان باید برای مبارزه با آمریک او اسرائیل آماده شوند و این مبارزه میتواند ازتظاهرات های کوچک خیابانی تا مبارزات بزرگ اقتصادی و سیاسی را شامل شود، و بدون شک برنامه های کوچک می توانند به پروژه های بزرگ انقلابی منجر شود.

سفیر دولت یمن در ایران تاکید کرد: مبارزات ابتدایی مردم یمن با جبهه استکبار و سعودی از ۱۰۰ نفر تجاوز نمی‌کرد و اکنون پیشرفتهای بسیاری حاصل شده است و این پیشرفت همه جانبه تا غلبه نهایی بر بر استکبار ادامه خواهد داشت.

یمن را فقط از دریچه انصارالله نگاه نکنید

وی گفت: یمن را فقط از دریچه انصارالله نگاه نکنید، یمن دارای ملتی عظیم با اهدافی بزرگ است و هدف مشترکی را پیگیری می کنند و در عین حال نباید نگاه به انصارالله بعنوان یک حزب سیا گروه سیاسی باشد، چراکه انصارالله یک اعتقاد بزرگ و فراگیر است.

الدیلمی با اشاره به اینکه مردم یمن ۵ سال است درگیر مبارزه سخت با دولتهای امارات و سعودی و پشتیبانان است، گفت: هرکسی فکر کند با دولت سعودی و امارات می جنگیم اشتباه می کند، چرکه محرک اصلی و پشت صحنه اصلی ماجرا دولت صهیونیستی اسرائیل و آمریکا هستند و ملت یمن به نمایندگی از ملل سایر کشورها با این پروژه آمریکایی، اسرائیلی مبارزه می‌کنند.

متخاصمان از تنوع قومی و مذهبی یمن برای اختلاف‌افکنی استفاده می‌کنند

سفیر یمن در ایران خاطر نشان کرد: کشورهای متخاصم تلاش بسیاری کرده اند تا از تنوع مذهبی و قومیتی در یمن برای ایجاد فتنه و اختلاف استفاده کنند، اما در این مسئله ناکام مانده اند و تمام یمن به همراه انصارالله در حال مبارزه با پروژه با آمریکایی، اسرائیلی است.

وی گفت: یمن آبستن حوادث بسیاری است، یمن دارای گنج مخفی است و در آینده بسیار بیشتراز مردم یمن خواهید شنید.