با ورود مجلسی انقلابی می‌توان دولت را از خستگی بیرون کشید؟

اخبار سیاسی-  سید مسیح‌الله قائم‌مقامی، دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان مرکزی درباره نقاط ضعف مجلس کنونی گفت: «متأسفانه اکثریت نماینده‌های مجلس کنونی به‌جای وکیل‌المله، وکیل‌الدوله هستند. آن‌ها به جهت آن‌که در انتخابات وام‌دار دولت بودند برای بقای خود چاره‌ای جز حمایت از آن را ندارند.»

به گزارش افکارنیوز، وی افزود: «تصمیماتی طی دوره کنونی مجلس ازجمله برجام، FATF‌ و این‌گونه مسائل اتخاذ شد که می‌توان گفت نمایندگان تنها با این تصمیمات به فکر منافع خود بودند و در جهت منافع مردم هیچ گامی برنداشتند. بسیاری از اسناد و مدارکی از نماینده‌ها منتشر شده است که آن‌ها به جای دفاع از حقوق ملت تنها به دنبال رانت و منافع شخصی بودند.»

قائم‌مقامی تصریح کرد: «اکثریت نمایندگان مجلس متأسفانه تنها به دنبال منافع شخصی بودند و به جای آن‌که دولت را وادار به کار کنند تنها به دنبال مسائل و حواشی بودند.»

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان مرکزی ادامه داد: «در مجلس، قانون به‌اندازه کافی تصویب شده است بنابراین می‌توان گفت، نیازی به تصویب قانون جدیدی نداریم اما باید توجه داشت که قوانین ما نیاز به اصلاح دارند. مجلس باید به وظیفه ذاتی خود یعنی نظارت بر دولت و امور اجرایی کشور بپردازد. با ورود مجلسی نو و انقلابی می‌توان دولت را از خستگی و خمودگی بیرون کشید تا همگی بتوانیم تحولی در کشور ایجاد کنیم.»

وی در پایان تأکید کرد: «اگر وزیر یا مدیری به‌درستی در جایگاه خود به فعالیت نمی‌پردازد باید به‌سرعت وی را به مرحله استیضاح کشاند تا افراد دیگر متوجه شوند اگر مدیری کار نکند باید در مقابل مردم و نمایندگان در خانه ملت پاسخگو باشد.»

راضیه فراهانی