تمهیدات استکبار علیه ایران بی نتیجه بود

  راستاد در همایش روز ملی حمل ونقل (سازمان بنادر و دریانوردی) اظهار کرد: با وجود فشارهای مستقیم و غیرمستقیم تحریم ها بر حمل ونقل دریایی، فعالان این حوزه می توانند بگویند چرخ های فعالیت های بندری کشور متوقف نشده و ما در مراودات دریایی دچار خسران نشده ایم.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: شاخص های عملکرد حمل ونقل دریایی ایران همچنان مثبت است؛ از ابتدای امسال تا کنون بالغ 107.5 میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر کشور داشته ایم.

وی بیان کرد: امسال 23.5 میلیون تن واردات غیرنفتی از بنادر داشته ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15.3 درصد رشد داشته است. در حوزه صادرات غیرنفتی نیز عملکرد بنادر حدود 2.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با یادآوری این که در کاپوتاژ نیز عملکرد ما 6.5 میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: تردد کشتی های اقیانوس پیما امسال نسبت به پارسال بالغ بر 6 درصد رشد داشته است.

راستاد با تاکید بر این که بنابراین باید به تحریم کنندگان تسلیت می گوییم که تمهیدات آنها نتیجه نداشته است، گفت: امسال همچنین 5500 میلیارد تومان در قالب 9 قرارداد بندری با بخش خصوصی امضا و عملیاتی شده و امروز نیز 4 قرارداد به ارزش 90 میلیارد تومان برای بندر امیرآباد با بخش خصوصی امضا می شود.

وی به الزام سوخت کم سولفور در کشتی ها اشاره کرد و افزود: شروع الزام مصرف سوخت کم سولفور برای کشتی ها از ابتدای سال میلادی بود که اخیرا با پیگیری های انجام شده نگرانی ها در خصوص تامین سوخت کم سولفور برطرف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که 768 قطعه موردنیاز تجهیزات دریایی و بندری در کشور داخلی سازی شده که حدود 61 میلیارد تومان صرفه جویی حاصل شده است، اظهار کرد: کمبودی برای تامین مایحتاج بخش دریایی و بندری کشور با توجه به توانایی هایی داخل نداریم.