کاخ سفید هرگز در منزوی سازی ایران موفق نبوده است

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های  اخیر آمریکا که دارو و مواد غذایی را در برگرفته است گفت: همه اقدامات خصمانه و تحریم های ظالمانه آمریکایی‌ها بیش از هرچیز بر ضد ملت ایران است.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: آمریکایی‌ها یک سیاست غلط 40 ساله دارند که بر اساس آن گمان می‌کنند که اگر به ملت ایران فشار آورده و ملت ایران را در تنگنا قرار دهند، مردم از کوره در خواهند رفت و بر علیه نظامشان شورش و آشوب به راه خواهند انداخت.

نقوی حسینی تاکید کرد: البته غذا و دارو تابع هیچ یک از تحریم های بین المللی نمی شود، اما آمریکایی ها این ادعاهای خلاف موازین بین المللی را بیان می‎کنند تا طبق   همان تحلیل اشتباه  به مردم فشار وارد کرده و به اهداف خود برسند.

سخنگوی کیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: امروز ایران توانسته بسیاری از موانع را از سر راه خود بردارد و تحریم های آمریکایی را بی اثر کند، همانطور که می‌بینید الان رئیس جمهور ما در جنوب شرق آسیاست و به کشورهای مالزی و ژاپن سفر کرده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد کاخ سفید هرگز در منزوی سازی ایران موفق نبوده، بنابراین ما باید از یک سو مراودات منطقه خود را گسترش داده  و از سوی دیگر با تکیه بر تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی این مقاومت را تحکیم ببخشیم.

گفتنی است «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا این هفته با حضور در یک نشست خبری، اعلام کرد که واشنگتن تحریم‌های تازه‌ای علیه شرکت خطوط کشتی‌رانی ایران (IRISL) و شرکت ای-سیل (E-Sail) مستقر در چین، اعمال می‌کند.