صفارهرندی: حاکم کردن حکم‌های باطل و جابجا کردن ارزش‌ها فتنه ایجاد می‌کند

محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه امروز در مراسم گرامیداشت یوم الله نهم‌دی که در محل سرای محله سعادت آباد برگزار شد اظهار داشت: عده ای هستند که وقتی همه مردم مشغول ظواهرند، آنها نگاه حکیمانه‌ای دارند و اعماق را نگاه می‌کنند و هنگامی که عموم مردم مشغول مسائل روزمره هستند به دور دست‌ها می اندیشند.

ا خبار سیاسی - وی افزود: حال مردم در ارتباط با مسائل اجتماعی و سیاسی در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب تابع این دو حالت است و یا اسیر ظواهر شدند و یا آرمان مشخصی داشتند و مردم را به حقیقت دعوت کردند و پیش برنده بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان اینکه آنچه در هشت ماه فتنه ۸۸ اتفاق افتاد هنرمندی مردی بود که دست این افتادگان را گرفته بود و آنها را پا به پا به مسیر مستقیم می‌آورد، خاطر نشان کرد: هنر امام جامعه ما این بود که با وجود همه خطراتی که جامعه را محاصره کرد ایشان از چیزی که آن را حق می‌دانست عبور نکرد. این حق جایی استحکام در برابر خطاکاران و جایی ملاحظه آن خطاکاران بود.

صفار هرندی با بیان اینکه رهبر انقلاب در آن ۸ ماه پا به پا دست کودکانه ما را گرفت و ما را از مراحل فتنه عبور داد و چه عبور سرافرازانه‌ای نیز بود گفت: کسانی که در مقاطع مختلف متاثر از فضای غالب عوض می‌شوند و باطن را نمی بینند و به ظواهر بسنده می کنند موضعشان لغزان است.

وی افزود: آقایانی که مقدرات کشور را در بخش اجرا در دست گرفته اند از همان روز اول رو به سست کردن ریشه های گذشته کردند و شروع به چون و چرا کردن در اصول و مبانی نمودند و با اعتقادات مردم ور رفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص ادامه داد: چه نیازی بود که وقتی می‌خواهید ضرورت مذاکره با دشمن را به مردم به قبولانید از کربلا و عاشورا مایه بگذارید؟

صفار هرندی با تاکید بر اینکه فتنه اینگونه رخ می دهد که دنبال هواها و جاه طلبی ها و فهم های معوج می‌روند و سعی می کنند آن را بر جامعه غالب کنند تصریح کرد: انحراف ایجاد کردن در مسیر عمومی جامعه و حاکم کردن حکم های باطل و جابجا کردن ارزش‌ها، فتنه ایجاد می‌کند.