رزمایش "کمربند امنیت دریایی" نشان دهنده همکاری بلندمدت علیه آمریکا است

 ابوالفضل ابوترابی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی سه کشور ایران، چین و روسیه با عنوان «کمربند امنیت دریایی»، اظهار داشت: نقش راهبردی کشورهای ایران، چین و روسیه که هم افزایی‌هایی را در ابعاد مختلف شروع کرده‌اند، بسیار مهم است.

اخبار سیاسی- عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در یکی از حساس‌ترین نقاط دنیا به لحاظ حمل و نقل دریایی برگزاری چنین رزمایشی نشان می‌دهد که در باشگاه کشورهای تحریم شده توسط آمریکا، اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی افزود: همکاری‌های این چنینی بین ایران، چین و روسیه می‌تواند راهکار فوق‌العاده‌ای برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا باشد.

ابوترابی ادامه داد: آن‌هایی که از عدم پیوستن ایران به  FATF‌  نگران هستند، باید بدانند که یکی از راهکارهای مقابله‌ای با آمریکا، همکاری ایران با کشورهایی مانند روسیه و چین است، اگر این 3 کشور با یکدیگر متحد شوند به راحتی تحریم‌های آمریکا دور زده ‌می‌شود زیرا 85درصد تجارت ایران با چین و کشورهای همسایه است.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری رزمایش مشترک دریایی 3 کشور همزمان با تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف خلیج فارس، گفت: یکی از اهداف این مانور ارسال پیام به کشورهایی بود که به دنبال همکاری با آمریکا در ائتلاف خلیج فارس هستند، ایران در این رزمایش نشان داد که با قاطعیت در خلیج فارس، دریای عمان و سایر آب‌‎ها حضور دارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیام برگزاری رزمایش مشترک ایران با چین و روسیه فراتر از مقابله با ائتلاف دریایی آمریکا است زیرا هدف اصلی این رزمایش این است که برنامه اتحاد بلندمدت استراتژیک در مقابل آمریکا را نشان دهد.