مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص منحل شد

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران درباره وظیفه پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع، گفت: امروز پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص که مصوب وزارت علوم است آغاز به کار کرد و قبلاً مرکز تحقیقات استراتژیک بود که برای کوچک‌سازی مجموعه مجمع تشخیص مصلحت نظام منحل شد و فعالیت‌های راهبردی مجمع تشخیص در پژوهشکده تحقیقات راهبردی متمرکز شده است.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: از جمله مسائلی که ما در این پژوهشکده به آن می‌پردازیم مسائل مهمی است که نیاز به پژوهش‌های بیشتر و نظرخواهی از همه نخبگان کشور دارد. یکی از همین مسائل مربوط به FATF بود که در این پژوهشکده کاملاً مورد مطالعه قرار گرفته و از موافقان و مخالفان دعوت شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما امروز فعلاً جلسه چهارم کمیسیون مشترک را داریم که درباره موضوع دو کنوانسیون پالرمو و FATF‌ در آن بحث خواهد شد. البته زمان کنوانسیون پالرمو گذشته است.

رضایی افزود: اما زمان کنوانسیون سی‌اف‌تی هنوز مانده است، ولی چون هر دو به هم ارتباط معنایی و حقوقی دارند و در یک توصیه‌ای که FATF به ایران ارائه داده است موثر هستند. همچنین ارتباط این دو کنوانسیون با اقدامات دیگر دولت و مجلس مؤثر است، اما FATF هنوز به آن‌ها جواب مثبت نداده و بعضاً به آن‌ها اشکالاتی نیز وارد کرده است. از همین رو ما در حال بررسی تمام این‌ها هستیم تا بتوانیم مصلحت کشور را به طور دقیق تشخیص دهیم که در صورت رد یا تصویب این لوایح چه آثاری برای کشور بوجود خواهد آمد.