ایران انتقام شهادت حاج قاسم سلیمانی را چگونه از آمریکا می گیرد؟

اخبار سیاسی- شهادت سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نه تنها برای تک تک ایرانی ها آسان نبود بلکه بسیاری از مردم جهان که می دانستند شهید حاج قاسم سلیمانی سردمدار مبارزه با تروریسم و به ویزه داعش بوده از خبر ترور وی توسط آمریکا و به فرمان دونالد ترامپ شوکه شدند.

به گزارش افکارنیوز، رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای در پیام خود در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تاکید کردند که «انتقام سختی در انتظار جنایتکاران این حادثه خواهد بود.»

جهان در انتظار پاسخ تلافی جویانه و انتقام سخت ایران از آمریکا است ، سیاستمداران آمریکایی نیز به خوبی می دانند که این انتقام سخت گرفته خواهد شد زیرا شورای عالی امنیت ملی ایران همان روز ترور حاج قاسم  سلیمانی اعلام کرد که آمریکا باید بداند که مرتکب بزرگترین خطای راهبردی خود در غرب آسیا شده و از تبعات این اشتباه به آسانی نجات نخواهد یافت.

از سوی دیگر وزارت خارجه ایران نیز کاردار سوئیس را احضار کرد و ضمن اعلام مراتب اعتراض شدیداللحن تهران، تاکید کرد: «این اقدام آمریکا مصداق بارز تروریسم دولتی است و رژیم آمریکا مسئول کلیه عواقب آن خواهد بود.»

انتقام سخت ایران از آمریکا

مساله انتقام سخت ایران از آمریکا آنچنان مهم و ضروری است که چشم رسانه های آمریکایی نیز به ایران دوخته شده تا ببیند چه عملیاتی را ایران انجام می دهد.

رسانه های آمریکایی در تحلیل های خود آورده اند که ایران به شکل مستقیم و غیر مستقیم می تواند انتقام سخت خود را بگیرد از جمله حمله به پایگاههای آمریکا در منطقه، اعمال نفوذ برای اخراج نظامیان آمریکایی از منطقه ، حملات سایبری و ...

واکنش مقام های آمریکایی به انتقام سخت ایران

این در حالی است که مقامات آمریکایی نیز دچار ترس و وحشت فراوانی شده اند که به گزارش رسانه های جهان «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، «آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، «الیزابت وارن»، سناتور ایالت «ماساچوست»، «برنی سندرز»، سناتور «ورمونت»، «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا، «تولسی گابارد»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، ژنرال «مایک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید، «کریس مورفی»، سناتور دموکرات و ... شماری از مقامات فعلی و پیشین آمریکا هستند که در خصوص انتقام ایران از شهادت «سردار سلیمانی» ابراز نگرانی کرده و به نحوی دولت آمریکا و شخص ترامپ را به انجام اقدامی غیرقانونی متهم کرده‎‌اند.

بیشتر بخوانید:

واکنش کارشناسان آمریکایی به شهادت حاج قاسم سلیمانی/ در انتظار انتقام سخت

زمان و مکان تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی

بروس هافمن  که از اعضای مهم شورای روابط خارجی آمریکا است گفته ایران انتقام ترور قاسم سلیمانی را خواهد گرفت؛ می‌توانیم از این امر مطمئن باشیم. نکته مهم این است که آمریکا تا چه حد برای پاسخ ایران در عراق، آمریکا، در منطقه و در سراسر جهان آماده است.

از سوی دیگر مطالبه مردم داغدار ایران نیز پاسخ و انتقام سخت به آمریکایی ها است که نشان دادند دولت تروریسم هستند.

4 گزینه انتقام سخت ایران از آمریکا

عطوان از نویسندگان مشهور جهان درباره احتمال انتقام سخت ایران از آمریکا نوشته است:

یک شخصیت سیاسی یا یک مقام ارشد نظامی آمریکا با بیشتر در داخل آمریکا یا بیرون آن ترور شود.

پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق که شامل 15 پایگاه است و حدود 5300 سرباز و بیش از یک هزار بازنشسته غیرنظامی در آنجا حضور دارند، هدف حملات موشکی قرار گیرد که از جمله آن پایگاه "التنف" در مرز سوریه و عراق است که مانع اتصال جغرافیایی عراق و سوریه به یکدیگر شده است.

پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس نظیر پایگاه هوایی "العدید" در قطر یا پایگاه ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منامه یا پایگاه زمینی در کویت یا پایگاهش در ابوظبی هدف گرفته شود.

اهدافی نظامی متعلق به رژیم اشغالگر اسرائیل در عمق فلسطین اشغالی هدف گرفته شود؛بخصوص که گزارش‌ها حاکی است اسرائیل به طریقی در عملیات ترور سردار سلیمانی مشارکت داشته است و مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل هم خبر دادند ترامپ چهارشنبه شب با نتانیاهو تلفنی صحبت کرده و با او عملیات ترور را هماهنگ کرده است، بدون اینکه جزئیاتی از این گفت‌وگو فاش شود.

تمام جهان در انتظار انتقام سخت ایران از آمریکا است و مطمئنا این اتفاق رخ خواهد داد.