استاد دانشگاه چین: حمله به اماکن فرهنگی جنایت جنگی است

«یائو جی ده» با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا در عراق و تهدید ترامپ برای حمله به اماکن فرهنگی ایران افزود: آمریکا ید طولانی در تخریب اماکن فرهنگی کشورهای دیگر دارد نیروهای آمریکایی میراث فرهنگی دو سوی رودخانه دجله و فرات عراق را تخریب کردند و تعداد زیادی از آثار با ارزش فرهنگی این کشور را به سرقت بردند.

اخبار بین‌الملل- سردار سرافراز اسلام قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

یائو اظهار کرد ایران تمدنی باستانی است که دارای بیشترین میراث فرهنگی و آثار باستانی تاریخی در سطح جهانی است میراث فرهنگی ایران نه تنها متعلق به ملت این کشور بلکه متعلق به سراسر جهان است.

این پژوهشگر و تحلیلگر چینی از ترامپ و مقامات آمریکایی خواست حماقت نکنند و مانند عراق و افغانستان با تخریب آثار فرهنگی و باستانی ایران مرتکب اشتباهی جدید نشوند.

شهادت سردار سلیمانی بیانگر تروریسم دولتی است

رییس مرکز ایران شناسی دانشگاه یونن چین گفت: شهادت سردار سلیمانی در فرودگاه بین المللی یک کشور مستقل، یک عمل احمقانه از تروریسم دولتی و یک اقدام جنگی علیه جمهوری اسلامی ایران است و نقض کامل قوانین و هنجارهای روابط بین الملل و معیارهای انسان دوستانه است.

وی با تسلیت شهادت این سردار بزرگ ایرانی گفت که شهادت سردار قاسمی مردم صلح دوست جهان را شوکه کرد و باعث ابراز نارضایتی شدید از این اقدام تروریستی دولت ایالات متحده شده است.

پروفسور یائو تصریح کرد سردار سلیمانی در سطح بین المللی به عنوان یک متخصص برجسته ضد تروریسم و ‌یک ژنرال برجسته نظامی در خاورمیانه شناخته شده بود و ترور وی توسط دولت ایالات متحده، حمایت آشکار از تروریسم در خاورمیانه و مقابله علیه مبارزات عادلانه همه کشورهای خاورمیانه در مبارزه با تروریسم منطقه ای است.

استاد دانشگاه یونن چین اظهار کرد این حادثه به وضوح نشان می دهد دولت فعلی ایالات متحده آشکارا از مبارزه با تروریسم از جمله "داعش" که در خاورمیانه مرتکب جنایت شده است خشمگین شده است.

او از دولت ایالات متحده به عنوان بزرگترین حامی سازمان های مختلف تروریستی در خاورمیانه نام برد و گفت: واشنگتن مسئول آشفتگی سیاسی و وضعیت امنیتی در خاورمیانه از زمان جنگ خلیج فارس است.

این ایران شناس چینی تصریح کرد: دولت آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم، قوانین بین المللی و هنجارهای اساسی روابط بین الملل را که براساس منشور سازمان ملل متحد تدوین شده است به طور کامل رها کرده و در نقطه مقابل دولت ها و مردمان صلح دوست جهان ایستاده است.

یائو جیده افزود: ترور سردار سلیمانی عواقب فاجعه آمیزی برای اوضاع حال و آینده سیاسی و امنیتی منطقه خاورمیانه به همراه خواهد داشت و مطمئناً عواقب جدی فاجعه آمیزی را برای ایجاد صلح و توسعه جهانی در قرن ۲۱  دارد.