عمل تروریستی ترامپ به قصد قهرمان سازی چهره خود

 سیدجلال ساداتیان با اشاره به ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: ترامپ به قصد قهرمان سازی از چهره خود و برای اینکه بگوید، با کسانی که منافع آمریکا را تهدید می‌کنند به مقابله خواهد پرداخت، دست به این حرکت احمقانه زد؛ ترامپ همچنین اقدامی تروریستی را به نام خود و دولت آمریکا ثبت کرد.

اخبار سیاسی- او ادامه داد:ترور سردار قاسم سلیمانی هم با واکنش بسیار گسترده‌ای در سطح جهان به ویژه عراق و سوریه روبرو شد و مردم خشم خود را از این اقدام ترامپ نشان دادند.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: شنبه در اولین اقدام قاطع، دولت عراق خروج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی را به تصویب پارلمان رساند؛ پیامد دیگر این ترور، ایجاد انسجام ملی در عراق بود که ایرانی ها شاهد آن بوده و هستند. به طور کلی مردم  واکنش یکپارچه ای در برابر آمریکا نشان دادند.

ساداتیان تصریح کرد:در هر صورت ترور سپهبد سردار سلیمانی، تروریستی، غیرقانونی و غیراصولی است همچنین نخبگان و سیاسیون ایالات متحده آمریکا، حزب دموکرات، برخی از روزنامه گاران و تعدادی از شخصینت های وابسته به حزب جمهوری خواه دستور ترامپ برای ترور شهید سپهبد سلیمانی را تقبیح کردند.

او در پایان یادآور شد: اروپایی‌ها و شخصیت‌های دیگری در دنیا نگرانی خود از انجام این ترور را اعلام کردند؛ به عقیده من ترامپ و همفکرانش برای ابعاد و تبعات چنین اقدامی تصوری نداشتند.