کار جهادی بزرگ حاج قاسم در سوریه و عراق

 حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید سپهبد حاج   قاسم سلیمانی  گفت: قبل از سپهبد شهید سلیمانی، سردار وحیدی مسئول نیروی قدس بودند که بعد از حضور ایشان در این سمت، بنده نیز  همکاری خود را در امور افغانستان شروع کردم و ارتباط خوبی باهم داشتیم. 

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه پایگاه‌ ایشان در مشهد معروف به انصار بود و برادران در این قرارگاه به دستور سردار سلیمانی انجام وظیفه می‌کردند، افزود: سپهبد شهید سلیمانی از نظر اخلاقی فردی مهربان و دوست داشتنی بود و با حضور خود در سپاه قدس به آن، جان تازه‌ای بخشید. 

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر و بعد از پیدایش داعش و گروه‌های تروریستی در منطقه، فعالیت ایشان بیشتر  و وظایفش برای مبارزه با این گروه‌های تروریستی دست پرورده آمریکا، افزون شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان کرد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مسئله سوریه، کار جهادی بزرگی انجام داد و  زمانی که عراق در خطر بود با حضور مدبرانه و شجاعانه‌ای که داشتند، کمک بزرگی به مردم و دولت  این کشور در بیرون راندن تروریست‌ها کردند.

وی با اشاره به تشکیل حشدالشعبی در عراق اظهارداشت: سردار سپهبد شهید سلیمانی در عراق با کمک به تاسیس حشد الشعبی، حرکت نو و مهمی را انجام داد. البته امام راحل این ابتکار مهم، را در ایران انجام داده بودند و سردار شهید سلیمانی این الگو را از ایشان گرفتند و در کشور‌های دیگر پیاده کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: حشدالشعبی به عنوان نیرویی نظامی و مردمی در کنار دولت عراق، سهم فراوانی در بیرون راندن تروریست‌ها از این کشور داشت. همین تروریست‌هایی که از سوی آمریکا و متحدانش برای تامین اهداف‌شان در کشورهای منطقه ساخته و پرداخته شده بودند. آنها این گروه‌های جنایتکار و انسان‌های ظالم و ستمگر را از کشور‌های مختلف دنیا جمع کرده و برای ایجاد آشوب در منطقه غرب آسیا ساماندهی کرده بودند. 

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: سردار سلیمانی و سپاه قدس با رشادت‌هایی که داشتند در کنار مردم عراق و سوریه و دیگر کشورهای در مقابل این جنایتکاران  ایستادند و باعث نابودی آنها شدند. 

وی افزود: محور مقاومت امنیت خود را مرهون تلاش‌های شبانه روزی سردار شهید سلیمانی هستند که خداوند درجاتش را افزون کند. نتیجه کار ایشان در منطقه بود که توانست دست و پای داعش و سایر تروریست‌ها را از سر مسلمانان کوتاه کند. 

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: باید از عملکرد سردار شهید سلیمانی در طول چهل سال گذشته  تقدیر کرد چراکه با وجود مشکلات فراوان، در مسئولیت‌های خود موفق ظاهر شد و در آخر به آرزوی خود همان شهادت که همواره خواسته او و دوستانش بود، رسید.