لاریجانی: پاسخ خون «حاج قاسم» فرار نیروهای آمریکایی از منطقه است

 علی لاریجانی در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص تصویب طرح سه فوریتی «انتقام سخت»، گفت: مقرر شد به روش سه فوریتی، این طرح با حضور اعضای شورای نگهبان در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد. به یاد ندارم که در مجلس طرح سه فوریتی به تصویب رسیده باشد.

اخبار سیاسیوی افزود: همه اعضای سه فراکسیون سیاسی مجلس به این طرح رأی مثبت دادند و این طرح با اتفاق آرا به تصویب رسید. این امر نشان می‌دهد بخش‌های مختلف مجلس و احزاب سیاسی در این مسئله که مربوط به امنیت ملی کشور است، یکصدا هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش از این و زمانی که آمریکایی‌ها را به عنوان گروه تروریستی اعلام کردیم، قانونی به تصویب رساندیم که نیروهای «سنتکام» و نیروهایی که آمریکایی‌ها در منطقه دارند و مؤسسات و شرکت‌های آنها به عنوان گروه‌های تروریستی اعلام شوند.

وی تاکید کرد: در ترور شهید سلیمانی، برخی آمران و عاملان این ترور اذعان به اقدامات خود کردند بنابراین ما قانون قبلی را تغییر دادیم و اعلام کردیم که «همه نیروهایی که تحت پوشش پنتاگون هستند، به عنوان تروریست شناسایی می‌شوند».

لاریجانی اظهار داشت: این سؤال مطرح است که چرا حاج قاسم را ترور کردند؟ پاسخ این سؤال آن است که وی عنصری مهم و تأثیرگذار در جبهه مقاومت منطقه بود و تصور واهی آنها این بود که اگر این عنصر مؤثر را حذف کنند، به جریان مقاومت در منطقه ضربه جدی وارد خواهد شد.

وی گفت: این حادثه موجب تقویت جبهه مقاومت شد، بنابراین به نیروی قدس سپاه که از نیروهای اصلی جریان مقاومت است، ۲۰۰ میلیون یورو برای دو ماه پایانی سال ۹۸ از صندوق توسعه ملی اختصاص دادیم. سال آینده نیز این اعتبار را اضافه خواهیم کرد تا دشمنان بفهمند با شهادت و ترور حاج قاسم سلیمانی ، تفکر مقاومت از بین نمی‌رود بلکه گسترش می‌یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اقدامات دیگری نیز در دستور کار شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به حضور ارزشمند مردم قرار دارد.

لاریجانی افزود: از نمایندگان مجلس به دلیل وحدت و دقت نظر در تصویب این طرح و اعضای شورای نگهبان برای حضور در مجلس و اعلام نظر سریع تشکر می‌کنم.

وی همچنین از حضور چشمگیر، آگاهانه و از صمیم قلب ملت ایران در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی تشکر کرد و گفت: همین حضور، بزرگترین گام در ایجاد امنیت و صیانت از امنیت ملی است و بخصوص خواسته ملت ایران که باید پاسخ درخوری به این فاجعه بدهیم را به چشم می‌نهیم و در شورای عالی امنیت ملی این موضوع به جد بررسی می‌شود. آنها باید بدانند که به دلیل ضربه زدن به نیروهای اصیل مجاهد در منطقه، پاسخ درخوری داده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم می‌دانم از مجلس ملی عراق تشکر کنم که بسیار غیرتمندانه عمل کرده است، اظهار داشت: از رئیس‌جمهور عراق  «برهم صالح» و «عادل ابوالمهدی» نخست‌وزیر عراق تشکر می‌کنم که همت بلندی به خرج دادند. از حضرت آیت‌الله سیستانی نیز تشکر می‌کنم که هدایت ایشان، ایجاد تحول بزرگ کرد.

لاریجانی تصریح کرد: نکته مهم این است که پاسخ خون حاج قاسم سلیمانی باید این باشد که نیروهای آمریکایی از منطقه فرار کنند و به جای دیگری بروند، این گامی است که مجلس عراق برداشت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم آمریکایی‌ها صدای ما را شنیده باشند، این یک شروع است باید بساطشان را از منطقه جمع کنند.