شخصیت‌های لبنانی: خون سردار سلیمانی امت‌ اسلام را از شر آمریکا خلاص می‌کند

هرکسی که سردار شهید قاسم سلیمانی را می‌شناخت٬عشق نامحدود او به فلسطین را نیز می‌دانست. هرکجا که می رفت از بیت‌المقدس صحبت می‌کرد. عشق به فلسطین موجب شده بود تا او برای هرگونه جهاد برای آزادسازی آن تلاش کند؛ آزادی که آرزوی قلبی همه عاشقان فلسطین است.

اخبار بین‌الملل این آرزو همانطور که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز یکشنبه خود که به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی برگزار شد٬ اعلام کرد که بر اساس معادله انتقام خون شهید سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش محقق خواهد شد.

سید نصرالله مرحله آینده را با اطمینان مرحله آزادی فلسطین از شر صهیونیست‌ها و نیز مرحله منطقه بدون حضور آمریکا خواند.

دبیرکل حزب‌الله٬ معادله «فلسطین آزاد آزاد و آمریکا برو بیرون» را به عنوان نقشه راه روشن و شفاف برای مرحله آینده مقاومت توصیف کرد و این همان معادله‌ای است که مقاومت از ابتدای راه در صدر پروژه خود قرار داده بود.

در همین راستا مصطفی حمدان دبیرکل جنبش المرابطون لبنان به دنبال سخنرانی سید حسن نصرالله در روز یکشنبه ٬ اعلام کرد که سخنان ایشان نقشه راه آزادی فلسطین بود؛ «فلسطین آزاد» برای تاکید بر تحقق اهداف شهید سردار سلیمانی و «آمریکا برو بیرون» به منظور گام نخست در راه آزادسازی فلسطین از طریق اخراج آمریکایی‌ها از عراق بود.

وی طی مصاحبه‌ای با العهد تاکید کرد که شهید سلیمانی در هر کجا و در هر شرایطی برای آزادی فلسطین تلاش می‌کرد و در همه جا گنبدهای بیت‌المقدس را می‌دید.

حمدان ادامه داد که سرورمان سید حسن نصرالله به خوبی عمق و ارزش سردار قاسم سلیمانی را که در مسیر آزادسازی فلسطین قدم بر می‌داشت درک می‌کند.

مصطفی حمدان خاطرنشان کرد که سید نصرالله تاکید کرد که سردار سلیمانی یکی از شهدای راه قدس بود و به این مناسبت نمی‌توانیم از شهدایی همچون عماد مغنیه٬ مصطفی بدرالدین٬ سید هادی نصرالله٬ جهاد مغنیه و سایر شهدایی که در این راه جان خود را فدا کردند یاد نکنیم.

دبیر کل جنبش المرابطون ادامه داد که سید و سرور مقاومت همواره تاکید کرده که حساب انتقام و خون‌خواهی این شهدا همچنان باز است تا زمانی که نماز را در مسجدالاقصی بخوانیم؛ به این معنا که انتقام٬ زمانی تحقق خواهد یافت که رژیم صهیونیستی را از این امت حذف کنیم.

وی اشاره کرد که طبق اظهارات سید حسن نصرالله ٬ انتقام خون سردار سلیمانی به طور مستقیم و در یک مکان معین نخواهد بود؛ بلکه این انتقام در ضمن استراتژی عمیق و والا برای تحقق اهدافی خواهد بود که سردار در راه آنها به شهادت رسید.

حمدان اضافه کرد که اگر خون شهید سلیمانی٬ آمریکایی‌ها را از عراق بیرون کرد؛ همه ملت‌های مسلمان از سوریه تا مصر از شر ایالات متحده خلاص خواهند شد.

وی اظهار داشت که انجماد روابط میان کشورهای عربی موجب پراکندگی این امت شده و هدف اصلی آن دور کردن ما از فلسطین و آزادسازی بیت‌المقدس از نظر قانونی و سیاسی بود.

مصطفی حمدان تصریح کرد که یکی از مهم‌ترین دلایل انجماد روابط عربی٬ طرح آمریکایی معامله قرن بود که تا امروز هم تلاش برای تحمیل آن ادامه دارد که شهادت این رهبر بزرگ مقاومت دال بر آن است که ما همچنان به مقابله با این طرح ادامه می‌دهیم.

دبیر کل جنبش المرابطون همچنین شهادت سردار سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیز خانواده این سردار مجاهد تسلیت گفت.

وی در پایان اظهار داشت که آزادی فلسطین دور نیست و آن را نزدیک‌تر از نزدیک می‌بینیم.

همچنین علی الحاج مدیر کل سابق نیروهای امنیت داخلی لبنان نیز در گفتگویی با العهد تاکید کرد که همه مسیر جهادی مقاومت در راه قدس برای فلسطین بود؛ به این معنا که آزادسازی این منطقه٬ هدف اصلی بود که یک صورت فلکی از شهدا و در راس آنها شهید سردار قاسم سلیمانی جان خود را در این راه فدا کردند.

الحاج اضافه کرد که اکنون در برابر دو پروژه در یک نبرد نامحدود هستیم که هرگز متوقف نخواهد شد: اول ظالم و دومی پاسخ به ظلم؛ در این جنگ نامحدود و در سایه شکست‌های پروژه آمریکا در منطقه٬ ایالات متحده دست به یک حماقت بزرگ و یک کار احمقانه زد تا با انجام یک جنایت عظیم و ترور دو رهبر برجسته مقاومت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس٬ ضعف و شکست‌های خود در منطقه را توجیه کند.

وی ادامه داد که این واقعیت دلیلی روشن بر شکست طرح معامله قرن است که برای تجاوز به منطقه از یمن تا عراق و سوریه لبنان و فلسطین طراحی شده بود.

علی الحاج تاکید کرد که این طرح آمریکایی شکست خورد و اعتبار آن هرگز بازنخواهد گشت و این جنایت بزدلانه آن امروز منجر به اتحاد همه میادین شده است؛ چرا که با شهادت این رهبران گرانقدر خون بر شمشیر پیروز شد.

الحاج در پایان اظهار داشت که امروز همه میادین متحد شده٬ دست در دست٬ شانه به شانه٬ تا این پروژه شیطانی را از منطقه بیرون بیندازیم.