۱۳ دی به نام سردار سلیمانی در تقویم ثبت می‌شود

 محمد آقاسی دبیر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «در جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی برای پاسداشت مجاهدتهای خالصانه سردار حاج قاسم سلیمانی موضوع نام گذاری روزی در تقویم به نام ایشان مطرح گردید. با توجه به شخصیت همه جانبه و ارادت متن جامعه و مردم به این قهرمان ملی و ابعاد جهانی جنایت تروریستی، ضروری بود که از دیدگاه های مردم هم در نامگذاری این روز تاریخی و تاریخ ساز، بهره گرفته شود. لذا طی دو روز گذشته دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با چند فراخوان در رسانه‌های اجتماعی و پیامکی، سامانه‌ای جهت ثبت نظرات مردمی در این خصوص اقدام کرد. »

اخبار سیاسی آقاسی افزود: « از میان قریب به 4000 عناوین پیشنهادی، حدود 30 درصد عناوین اشاره به تعبیر و موضوع مقاومت با بیشترین فراوانی و مشتقات متعدد را داشت. همچنین در رتبه بعدی و در حدود 25 درصد، تعبیر شهید، شهادت و شهدا پربسامدترین نظرات پیشنهادی مردم را داراست. در رتبه سوم نیز ترکیباتی که به سردار اشاره داشت، توسط مردم خوب و قهرمان پیشنهاد شده است.»

دبیر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مبنی بر نامگذاری این روز به عنوان «روز جهانی مقاومت» اعلام کرد:«با بررسی روزهای هم نام در تقویم و تلاش ضمن تامین نظر مردم، از سال آینده 13 دی؛ روز جهانی مقاومت - شهادت الگوی اخلاص و عمل سردارسپهبد قاسم سلیمانی به دست استکبار جهانی، در جلسه 737 شورای فرهنگ عمومی مصوب شد که ان شاالله به زودی با اعلام وصول مصوبه پیشنهادی و گردش کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تایید، تصویب و ابلاغ می‌شود»

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این کار بتواند ذره ای از مجاهدتهای مدبرانه این سردار شهید، و نیز عشق و ارادت مردم ایران به ایشان را به صورت نمادین جاودانه کند.